خبرنگارنماها را به شهرداری تهران گزارش کنید

ه گزارش پایگاه خبری گلونی، شهرداری تهران اسامی کسانی را که به نام خبرنگار از طرح‌ ویژه ترافیک استفاده کرده‌اند منتشر کرده است تا اگر شهروندی اعتراضی به آن دارد و یا ادعا می‌کند این امتیاز به ناحق در اختیار بعضی از افراد قرار گرفته شکایتش را مطرح کند و شهرداری هم قول داده این موضوع را پیگیری کند.

شهرداری تهران به صراحت گفته است:

  • دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری، بر اساس خود اظهاری، معرفی‌نامه‌های ارائه‌شده از سوی موسسات رسانه‌ای یا تشکل‌های صنفی و مدارک بیمه خبرنگاری یا نمونه آثار منتشرشده، حائز شرایط دریافت طرح ترافیک خبرنگاری شناخته شده‌اند. از این رو در صورتی که بعد از این مرحله مشخص شود مدارک ارائه‌شده ناصحیح بوده و یا به هردلیل افراد مذکور حائز شرایط نیستند، سهمیه آنها حذف خواهد شد.

  • قطعا در این زمینه ما خود را مصون از خطا نمی‌دانیم و از عموم اصحاب رسانه دعوت می‌کنیم این گام مهم برای ایجاد شفافیت را با همراهی و نظارت خود تکمیل کنند و در صورتی که خطایی در ارائه یا بررسی مدارک صورت گرفته و یا احیانا نام کسانی در بین دریافت‌کنندگان مجوزهای مذکور وجود دارد که فعالیتی در حوزه خبر، رسانه و مطبوعات ندارند، مستندات خود را برای ما ارسال کنند. نشانی پست الکترونیک reporter-traffic@tehran.ir برای این منظور در نظر گرفته شده است.

بهتر از خود ایده طرح ترافیک، همین کنترل کردن آن است.

چقدر خوب است اگر این شفاف‌سازی الگوی سایر دستگاه‌ها نیز بشود.

تسهیلات و خدماتی که بسته به موقعیت افراد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد اگر واضح و شفاف باشد، جلوی بسیاری از اتفاق‌ها نظیر اختلاس‌های میلیاری گرفته خواهد شد.

اگر تسهیلات اعطایی حق آن شخص باشد که دیگر جای حرفی نمی‌ماند. اگر هم نباشد که باید پاسخی برای آن وجود داشته باشد.

خیلی خوب است اگر بتوان این کار جالب را به عنوان یک قانون تصویب کرد و در ارگان‌های مختلف اجراییش کرد.

گاه امتیازهایی که در اختیار افراد حاص قرار می‌گیرد در راه‌های غیر صحیح استفاده می‌شود. و یا سوء‌استفاده‌هایی از قدرت می‌شود که همگی اثرات بد خودش را بر جامعه باقی خواهد گذاشت.

علاوه بر آن اگر این طرح شفاف‌سازی خدمات اجرا شود حق اعتراض برای بقیه نیز فراهم است و هرکس که ادعای برحقی دارد قابل پیگیری خواهد بود.

گاه سطح خدماتی که به افراد حاضر در یک موقعیت ارایه می‌شود با قوانین هم‌خوانی نداشته اما چون سندی برای اثبات این ناهماهنگی وجود ندارد نمی‌توان متوقفش کرد ولی با این شفاف‌سازی‌ها دیگر بازار گرم این افراد از رونق خواهد افتاد.

برای دیدن اسامی اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 95438 ساعت خبر : 2:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95438
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات