در آینده چطور گوشت می‌خرید؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در کتاب آینده‌ نما، سفری به ۲۰۵۰ آمده است: درست مثل سایر صنایع، فناوری اساسا نه فقط در نحوه تولید و خرید مواد غذایی در آینده تاثیر خواهد گذارد، بلکه نحوه و محل مصرف آن را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد.

سامانه‌های شناسایی با امواج رادیویی، ذرات سنسوری، گرد و غبار، هوشمند و صفحه نمایش کوچک مسطح و کامپیوترهای بسیار ریز به تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان به‌طور یکسان کمک خواهد کرد تا مکان شکل‌گیری چیزها و مکانی را که هم‌اکنون در آن هستند، ردیابی کنند.

خرید گوشت در آینده

از طریق کاربرد فناوری، مواد غذایی به صورت سالم تهیه خواهد شد یا حداقل سالم و مطمئن به نظر خواهد رسید.

هم‌اکنون شما می‌توانید در ژاپن بارکد برخی میوه‌ها و سبزیجات را با گوشی همراه خود اسکن کنید و تشخیص دهید که آن‌ها از کجا آمده‌اند و دقیقا چه سموم دفع آفات نباتی و کوتاهی برای آن‌ها استفاده شده است.

آینده از این هم فراتر خواهد رفت. تشخیص هویت به شما امکان خواهد داد حتی در مورد مصرف گوشت چرخکرده یخ‌زده در سوپرمارکت‌ها نیز تحقیق کنید؛ یا از منزل درباره گله‌ای که گوشت گوساله از آن تهیه شده است، نام و محل مزرعه، نوع علوفه حیوانات، کاربرد احتمالی آفت‌کش‌ها و کودها و روش ذبح حیوان اطلاع کسب کنیم.

از چراگاه تا بشقاب غذا

کاربرد اینگونه برچسب‌ها هم‌اکنون در کشورهایی مثل استرالیا متداول است که اطلاعات از چراگاه تا بشقاب غذا ارائه می‌شود، اما در حال حاضر داده‌ها معمولا با کاربر نهایی یا مصرف‌کننده به اشتراک گذارده نمی‌شود.

علم نیز در آینده برای رفع آلرژی‌های غذایی به کمک انسان خواهد آمد. در اکثر جوامع غربی حدود ۲۵ درصد مردم از آلرژی‌های غذایی و حساسیت یا عدم تحمل برخی انواع مواد غذایی شکایت می‌کنند. یکی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ تعداد افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی در انگلستان دو برابر شده است.

دانشمندان در حال مهندسی نسخه‌های سالم و ایمن از مواد غذایی پرمصرف هستند تا افراد مبتلا به آلرژی و کم‌تحمل بتوانند به‌طور طبیعی از همه مواد استفاده کنند.

پیش‌بینی می‌شود اینگونه محصولات غذایی تا سال ۲۰۱۶ در همه سوپرمارکت‌ها در دسترس باشد.

کتاب آینده‌نما یا گزارشی کوتاه از ۵۰ سال آینده را ریچارد واتسون نوشته است. سوره مهر این کتاب را با ترجمه مرجانه سلطانی منتشر کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 96120 ساعت خبر : 10:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96120
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات