مجری خنداننده شو چگونه باشد بهتر است؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض آبادی: شاید فکر کنید صرفاً استندآپ کمدین‌های خنداننده شو باید به متن طنز، مجهز باشند. در‌حالی‌که مجری برنامه هم اگر به متن شوخ‌طبعانه، دسترسی داشته‌باشد و بعد هم بداهه‌گویی، ارتباط با داورها (مربی‌ها)، شرکت‌کنندگان و مخاطبان را چاشنی کارش کند، آن‌وقت است که می‌تواند با دست پر روی صحنه بیاید.

احسان کرمی و اصرار بر بداهه‌گویی در خنداننده شو

به‌نظر می‌رسد احسان کرمی به عنوان مجری خنداننده شو، نیازی نمی‌بیند که طبق متن طنز و حساب‌شده، اجرا کند و ترجیح می‌دهد به سبک «هرچه پیش آید، خوش آید» و فقط به‌کمک بداهه‌گویی‌های نه‌چندان موفق، اجرای خنداننده شو را کلید بزند.

کرمی، معمولاً به چند شوخی نه‌چندان با‌مزه که منحصر به آوردن نام جواد عزتی، حرکت بیش از حد دست و بدن، صدای بلند و اندکی هم شوخی با داوران و شرکت‌کنندگان است، بسنده می‌کند.

اتفاقی که نه‌تنها مخاطب را به خنده، وادار نمی‌کند بلکه باعث می‌شود با خودمان بگوییم چرا یک مجری برنامه استندآپ کمدی، لازم نمی‌داند که با آمادگی به برنامه بیاید و اجرایی متناسب با این برنامه را تدارک ببیند؟

البته قرار نیست الزاماً به اجرای مجری بخندیم، اما قطعاً هوشمندی و خلاقیت مجری، مورد تحسین مخاطبان قرار خواهد‌گرفت. اتفاقی که متأسفانه، تابه‌حال در خنداننده شو شاهدش نبودیم.

از اجرای ساده تا فرصت یادگیری

خندانده شو علاوه‌بر‌اینکه می‌تواند فضای مفرحی برای تماشاگران و… را ایجاد کند و موقعیتی برای استعدادسنجی شرکت‌کنندگان باشد، می‌تواند فرصتی برای یادگیری مجری برنامه هم باشد. با‌اینکه تا الآن، اشکان خطیبی در بین مربیان، حرفه‌ای‌تر ظاهر شده‌است، اما در یکی از قسمت‌ها گفت که از این برنامه، یاد می‌گیرد.

حالا بااین‌وجود، چرا مجری خنداننده شو نباید به‌سراغ قواعد شوخی‌سازی برود؟ احسان کرمی، برای اینکه بتواند در قامت یک مجری توانمند روی صحنه بیاید، لازم است از اجراهای ساده فراتر برود و با متن از پیش تهیه‌شده (هرچند کوتاه)، تناسب میان اجرایش با فضای خنداننده شو را افزایش دهد.

پایان پیام

کد خبر : 96534 ساعت خبر : 2:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96534
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

مجری خوب باید خنده رو از کسی نگیره و کاری بکنه که همه بخندن