کنسرت موسیقی لری با اعمال شاقه

کنسرت موسیقی لری با اعمال شاقه

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: شب گذشته به یک کنسرت موسیقی لری رفتم که ای کاش نمی‌رفتم. این کنسرت به خوانندگی خواننده خوش‌صدای خرم‌آبادی بردیا مهرآرا در سالن مجموعه ارشاد برگزار شد. برای ساعتی تمدد اعصاب رفته بودم و کنار گذاشتن همه مشکلات و دردسرهای روزمره، اما با اعصابی خورد و یک قول که به خودم دادم سالن را ترک کردم.

گروه موسیقی ‌‌‌کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و هیچ ایرادی در کارشان ننبود. جوانان هنرمندی که موسیقی لری را جان دوباره بخشیده‌اند. ولی واقعیت این است که چیزی از این اجرای عالی نصیب حاضرین نشد. فضای سالن هیچ شباهتی به سالن کنسرت موسیقی نداشت. سروصدا، رفت‌وآمد و صدابرداری بی‌کیفیت، گوشه‌ای از این مشکلات بود.

کنسرت موسیقی لری با اعمال شاقه

ادعای مدیران ارشاد این است که خرم‌آباد پایتخت کنسرت شده است ولی در کنسرت‌های موسیقی لری هنوز نتوانسته‌ایم خیلی مشکلات را حل کنیم.

سالن پر بود از نوزاد‌هایی که گریه‌ و زاریشان ساز نوازندگان را هم ناکوک می‌کرد، چه برسد به اعصاب شنوندگان. کودکان بازیگوش هرچه دلشان می‌خواست می‌کردند و اگر اعتراضی می‌شد مورد حمایت خانواده‌هایشان قرار می‌گرفتند. در میان کنسرت کسی فریاد زد که سالن مانند سالن عروسی است و واقعا هم راست می‌گفت.

فرق کنسرت‌های پاپ و لری چیست؟

آیا نمی‌شود مانند همه جای دنیا روی بلیت‌ها ذکر شود که از آوردن کودکان به سالن خودداری شود؟ چگونه در کنسرت‌های پاپ که در همین شهر برگزار می‌شود همه قوانین کنسرت رعایت می‌شود ولی نوبت به موسیقی بومی استان می‌رسد همه چیز باری به هر جهت می‌شود؟

سخت‌افزار نامناسب سالن ارشاد خرم‌آباد که کیفیت صدا را به میزان زیادی پایین آورده بود هم مشکل دیگری بود که سال‌هاست گفته می‌شود ولی هیچ تغییری نمی‌کند. بارها حاضران ته سالن فریاد زدند که صدا مفهوم نیست.

همواره هنرمندان موسیقی لری و مسئولان ارشاد از توجه نکردن مردم به این موسیقی گلایه دارند ولی نمی‌دانند که اگر شرایط کنسرت‌ها مناسب باشد و حداقل‌های یک کنسرت رعایت شود، مشتاقان موسیقی لری جای سوزن انداختن در سال نمی گذارند.

نمی‌گویم که پشت دستم را داغ می‌کنم که دیگر کنسرت موسیقی لری در این سالن نروم ولی این کنسرت با اعمال شاقه را به کسی توصیه نمی‌کنم.

پایان پیام

کد خبر : 95837 ساعت خبر : 11:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95837
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات