آواز خواندن در پارک ممنوع می‌شود؟

چند صباح دیگر خواهیم دید که حتی خواندن آواز هم در کنار کشیدن قلیان ممکن است در پارک‌ها ممنوع شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به تازگی تابلویی در پارک‌ها و فضاهای سبز تهران مشاهده می‌شود که روی آن نوشته است: «خواهشمند است از به همراه آوردن آلات موسیقی، قلیان، حیوانات و برپایی چادر در سطح محوطه بوستان جدا خودداری فرمایید.»

مدیر عامل خانه موسیقی آقای حمیدرضا نوربخش گفته است موضوع تابلوهای ممنوعیت ورود آلات موسیقی، سگ و قلیان در پارک‌ها را پیگیری می‌کند. نوربخش ادامه خواهد داد حتما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد، زیرا توهین بزرگی به موسیقی است و به هیچ عنوان از طرف ما پذیرفته نیست. به نظر می‌رسد کم‌کم پارک‌ها فقط محلی برای قدم‌زدن می‌توانند باشند. موضوع آوردن و یا نیاوردن حیوانات خانگی به پارک‌ها، موضوع این یادداشت نیست، بحث بر سر این است که چگونه می‌شود مثلا آوردن سه‌تار یا کمانچه به پارک‌ها ممنوع شود و این ممنوعیت بر اساس چه قانونی است؟

در بسیاری از شهرهای کشور به‌ویژه در شهرهای استان لرستان، مردم هنگام حضور در پارک‌ها و فضای سبز، کمانچه و تنبک با خود می‌برند و دقایقی را که در بیرون از خانه سپری می‌کنند همراه با نوای موسیقی می‌کنند.

ممنوعیت ساز در پارک

بسیاری از جوانان و نوجوانان نیز که ساززدن را می‌دانند، وقتی با خانواده به پارک می‌روند، سعی می‌کنند قطعاتی را برای خانواده‌ها اجرا کنند، حالا اما در پایتخت ایران، جایی که باید الگو برای دیگر شهرها کشور باشد، آوردن ساز به داخل پارک ممنوع می‌شود، آن هم بر اساس قانونی که معلوم نیست کدام قانون است.

عجیب است که ممنوعیت ساز در کنار ممنوعیت قلیان در پارک‌ها قرار داده شده است. اتفاقی که هم دل دوستداران هنر را به درد می‌آورد و هم باعث ناراحتی خانواده‌های ایرانی می‌شود.

میدواریم پیگیری‌های خانه موسیقی هرچه زودتر به نتیجه برسد و این عبارت از روی بوستان‌های شهر تهران حذف شود، چون اگر این اتفاق نیفتد، چند صباح دیگر خواهیم دید که حتی خواندن آواز هم در کنار کشیدن قلیان ممکن است در پارک‌ها ممنوع شود.

پایان پیام

کد خبر : 97980 ساعت خبر : 11:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97980
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات