در احتکار کالای خود دقت کنید

 دادستان عمومی جیرفت: فردی که تعداد ۱۵۰۰ کیسه ۴۰ کیلویی برنج خارجی به میزان ۶۰ تن و ارزش ۵۰۰ میلیون تومان را در «منزل» خود احتکار کرده‌بود، شناسایی و بازداشت کرد.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: تصمیم گرفته‌بودم در مورد اخبار احتکار مطلبی ننویسم. و محتکرین را به حال خودشان بگذارم که یا خود‌به‌خود به راه درست هدایت شوند. یا دست ظلم ستیز قانون به زور آنها را به راه درست برگرداند. اما این نمونه محتکر جیرفتی یک مورد خاص است!

ویژه از نظر ارزش مالی احتکار

واقعاً در این شرایط زیر مبالغ میلیاردی، احتکار کردن صرف ندارد. آقای محتکر چه‌طور خطر احتکار را به جان خریده‌اید اما همه‌اش ۵۰۰ میلیون تومان؟! الان با این افزایش قیمت‌ها، وسایل دست دوم خانه‌ی ما همین ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود. بعد شما کلی قایم موشک‌بازی در آورده‌اید برای فقط نیم میلیارد. آقای محتکر در زندان کنار محتکر میلگرد و پکیج آموزش ببینید.

ویژه از نظر جنس احتکاری

واقعاً شما چه فکری کرده‌اید که رفته‌اید سراغ «برنج»؟ برنج را که نمی‌شود مانند گندم با خاک قاطی کرد و به ملت فروخت و دوباره سود کرد. گندم را می‌شود با خاک قاطی کرد زیرا اگر خاک شناسایی شود می‌توان جواب داد که خب گندم در خاک رشد می‌کند و با خاک قاطی شده‌است.

اما برنج در خاک آبدار یا گل رشد می‌کند. و اگر قرار باشد برنج با گل قاطی شود هم گل معلوم می‌شود و هم برنج خراب می‌شود و دیگر نمی‌توان آنرا فروخت.

ویژه از نظر خارجی بودن جنس

اگر همه اجناس خارجی خوب باشند و ما نتوانیم مثل آنها تولید کنیم، در مورد برنج که دیگر اینگونه نیست. برنج فقط «برنج ایرانی».

آقای محتکر شما فکر کرده‌اید که وقتی ما تحریم بشویم، شرکتهای تولید برنج خارجی هم ما را تحریم کنند، بدبخت می‌شویم؟ اصلاً بهتر که برنج خارجی وارد نشود. لااقل برنج ایرانی را احتکار می‌کردید که در اینصورت با همین مقدار احتکار، ارزش مالی چهار برابر برنج خارجی به دست می‌آوردید. البته اگر لو نمی‌رفتید.

ویژه از نظر حجم جنس احتکاری

۱۵۰۰ کیسه برنج ۴۰ کیلویی در خانه؟! بعد خانواده‌تان شب‌ها در کجا می‌خوابیدند؟ کجا روز را به شب می‌رساندند؟

در ضمن جابه‌جایی این همه کیسه سنگین به خانه کار ساده‌ای نیست. احتمالاً کارگر گرفته‌اید و شاید همان کارگرها شما را لو داده باشند.

آقای محتکر شما اگر همین مبلغ را، سکه احتکار کرده‌بودید، سکه‌ها در یک قوطی قرص جوشان جا می‌شدند و هیچ‌کس هم خبردار نمی‌شد که شما را لو بدهد.

ویژه از نظر خوراکی بودن برنج

برنج را انسان می‌خورد. برنج را موش می‌خورد. برنج را مورچه و پرنده هم می‌خورد. برنج را شپشک برنج  هم می‌خورد. با این همه دشمن برای برنج، چرا برنج را برای احتکار انتخاب کردید؟ اگر دادستان عمومی شما را بازداشت نمی‌کرد، در این گرما شپشک برنج را چه می‌کردید؟ که از سروکولتان بالا می‌رفت. شاید برنج‌تان از همان برنج‌های «پلاستیکی» خارجی بوده‌است؟

پایان پیام

کد خبر : 98876 ساعت خبر : 1:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98876
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات