سفره فلسطینی نگاهی متفاوت به تاریخ اشغال

نویسنده کتاب سفره فلسطینی یکی از مهاجران فلسطینی است که به آمریکا سفر کرده است. او با نوشتن کتاب‌هایی درباره غذاهای فلسطینی می‌خواهد با نگاهی جدید نام وطنش را در دنیا زنده نگه دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  به نقل از سی ان ان، ریم قسیس با کتاب خود با عنوان سفره فلسطینی هرچند تنها به غذاهای فلسطینی و راهنمای تهیه آن‌ها پرداخته است ولی به طور مستقیم یا غیرمستقیم دوباره نام فلسطین را در رسانه‌های جهان بر سر زبان‌ها انداخته است.

او سال‌های گذشته سرزمین خود را مثل بسیاری از مهاجران فلسطینی به مقصد آمریکا ترک کرده است و در حال حاضر در این کشور همراه خانواده خود زندگی می‌کند.

کتاب غذاهای فلسطینی بهانه‌ای برای مطرح کردن کشورش در اذهان عمومی و یادآوری اشغالگری اسرائیلی‌هاست.

محتوای کتاب

قسیس قبل از سفره فلسطینی یک کتاب نیز درباره آشپزی با سبک مردم سرزمینش منتشر کرده بود ولی در این کتاب بیشتر به آداب و رسوم مردم وطنش پرداخته و نوع غذاهایی که در این سرزمین تهیه می‌شود.

وی بعد از اینکه وطنش را به مقصد آمریکا ترک می‌کند هیچ وقت وطنش را فراموش نمی‌کند و در کتاب‌ها و یادداشت‌هایش درباره سرزمین مادری و فرهنگ چندهزار ساله‌اش می‌نویسد.

او می‌گوید همه دستورهای غذایی مردم فلسطین را از خانواده‌های مهاجر ساکن آمریکا جمع آوری کردم تا بتوانم سهمی در زنده نگه داشتن نام سرزمینم داشته باشم.

در این کتاب به صورت حرفه‌ای درباره غذاها صحبت نشده و بیشتر خواستم یادی از مردم کشورم کرده باشم.

قسیم می‌گوید: در کشور آمریکا مهاجران فلسطینی هر کدام درصدد احیای نام سرزمین مادری خود هستند و همیشه دخترانم را با این روایت بزرگ می‌کنم که تاریخ و ریشه آنها در سرزمین فلسطین است.

او می‌گوید می‌خواهم وقتی دخترانم بزرگ می‌شوند با شنیدن نام فلسطین بیشتر از غذا به تاریخ سرزمین‌شان افتخار کنند.

وی در ادامه گفتگویش به خبرنگار آمریکایی می‌گوید کتابم را با این هدف نوشتم که به مردم دنیا بگویم نام فلسطین تنها در جنگ و اشغالگری خلاصه نشده است و مردم این سرزمین تاریخچه‌ای چندهزارساله از تمدن و فرهنگ دارند.

پایان پیام.

کد خبر : 98974 ساعت خبر : 11:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98974
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات