سینمای مهاباد همچنان بسته می‌ماند؟

سینما تربیت مهاباد که در حدود ۴۹ سال پیش ساخته شده پاسخگوی نیاز شهری با ۱۴۸ هزار جمعیت نیست.

پایگاه خبری گلونی‌، پوران رسول بهی: فضا تاریک است و پیش رویم پرده بزرگ و روشن سینماست. چهره‌ها را تشخیص نمی‌دهم ولی از صداها معلوم است افرادی که دور و برم هستند به دنبال صندلی خالی می‌گردند که بنشینند. تمام حواسم را جمع کرده‌ام که نفرات جلوییم، جلوی دیدم را نگیرند. راستی حواسم پرت شد اسم فیلم چه بود؟

این خیال‌ها کی به واقعیت تبدیل می‌شود و من هم می‌توانم در سینمای شهرم فیلم سینمایی ببینم؟ این خیال‌ها تا کی پشت درهای بسته سینما می‌‌ماند؟! یعنی دری که بسته شده باز نمی‌شود؟! در سینما تربیت شهر مهاباد را می‌گویم.

سینما تربیت مهاباد

سینما تربیت مهاباد که در خیابان طالقانی شرقی واقع شده وابسته به جمعیت هلال احمر این شهر است. این سینما در سال ۱۳۴۸ با ظرفیت ۶۰۰ نفر تأسیس شده که از سال ۱۳۸۰ به دلایل مختلف تعطیل شد.

به اطراف سینما که نگاه می‌کنی مغازه‌ها بازند و مردم زحمتکشی مشغول کار و فعالیت روزانه خود هستند، شاید اگر سینما باز بود و قدری وقت می‌گذاشتند برای لحظاتی هم که شده خستگی را از تنشان به در می‌کرد.

ولی این دغدغه تنها به همین حوالی نمی‌رسد و متأسفانه آرزو و هم و غمی برای هنرمندان و فیلمسازان کُرد شده که فیلمشان بر پرده این سینما بیاید نه در تالارها و آمفی تئاترها اکران شود. جوان است و عاشق فیلم و سینما اما جوانان مهابادی از داشتن سینما محرومند و انتظارشان هم احداث سینمایی یا سینماهایی با استانداردهای مطلوب نیست، تنها انتظارشان باز شدن سینمای قدیمی سال‌های پیش است.

سینما تربیت مهاباد که در حدود ۴۹ سال پیش ساخته شده پاسخگوی نیاز شهری با ۱۴۸ هزار جمعیت نیست.

چرا که طبق استانداردهای جهانی به ازای هر۱۰ هزار نفر یک سالن سینما نیاز است. این در حالی است که اوضاع سالن‌های سینمای سراسر کشور در شرایط بحرانی است و طبق آمار کشور از میان ۱۱۴۸ شهر کشور تنها حدود ۶۰ شهر سینما دارد که به طور تقریبی ۱۰۸۸ شهر از سینما محرومند.

با همه ی این اوضاع و احوال و کلنگ‌های نزده و درهای بسته، شهر سینما می‌خواهد.

پایان پیام

کد خبر : 98911 ساعت خبر : 11:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98911
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات