کلاغ به عنوان رفتگر در شهر به کار بگیرید

برای شهری مثل تهران، می‌توان علاوه بر کلاغ از حیوانات دیگری هم استفاده کرد. مثل گربه و موش. در واقع بهتر است یک تقسیم وظایف انجام داد.

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: اینکه انسان امیدوار باشد خیلی خوب است. اما گاهی اوقات بهتر است از امید زیادی اجتناب کرد.

با همین نگاه هم فرانسوی‌ها از اینکه بتوانند همه مردم را قانع کنند که نباید زباله بریزند، ناامید شده‌اند و تصمیم گرفتند راه جایگزینی انتخاب کنند. پس به سراغ کلاغ‌ها رفتند و با تربیت آنها، قرار است به جمع‌آوری زباله بپردازند. به نظر می‌رسد بتوان این طرح را با تغییراتی و در واقع بومی‌سازی، در ایران اجرایی کرد.

بومی‌سازی کلاغ

متاسفانه نمونه فرانسوی به گونه‌ای تربیت شده است که پس از هر زباله، مقداری غذا به عنوان حق الزحمه دریافت می‌کند.

با توجه به اینکه هزینه این کار نسبت به استخدام انسان کمتر است، این یک مزیت مثبت است که با تربیت برخی از حیوانات، بتوان به پاکسازی شهر کمک کرد. فقط باید از همان ابتدا مشخص شود بهای تمام شده هر غذا چقدر است که در فاکتورها سهوا، پول چلوکباب به جای ذره‌ای نان درج نشود.

سایر حیوانات

برای شهری مثل تهران، می‌توان علاوه بر کلاغ از حیوانات دیگری هم استفاده کرد. مثل گربه و موش. در واقع بهتر است یک تقسیم وظایف انجام داد. زباله‌های ارتفاع بالا را کلاغ‌ها، روی زمین را گربه‌ها و زیرزمین و جوی‌ها را موش‌ها پاکسازی کنند. با این کار نه تنها بخش بزرگی از هزینه سازمان‌ها کاهش می‌یابد، بلکه نیازی به از بین آنها هم نیست.

توسعه دهیم

نباید فراموش کرد که کارهای دیگری را می‌توان به کلاغ‌ها سپرد و نباید آنها را صرفا برای یک کار به کار گرفت. بلکه باید به طور همزمان تا جای ممکن از آنها کار کشید.

به عنوان مثال از کلاغ‌ها می‌توان برای بارورسازی ابرها، جابجایی آلودگی هوا، لو دادن اطلاعات افراد بی ادب حوزه‌های مالی، توزیع تبلیغات در منازل، توزیع قبوض (که البته این یکی در حال انقراض است)، جابجایی بسته‌های پستی، و… هم بهره برد.

امید است مسئولان از همین امروز مقدمات تربیت کلاغ‌ها را فراهم کنند تا پنجاه سال دیگر بتوانیم چندتایی از آنها را به کار بگیریم.

پایان پیام

کد خبر : 98721 ساعت خبر : 10:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98721
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات