احساس امنیت روی ۸ گسل عزیز و گرامی

چه‌قدر احساس امنیت در حالیکه روی ۸ گسل خانه ساخته‌ایم و زندگی می‌کنیم لذت‌بخش است. زیرا مدیریت بحرانی وجود دارد که فکر همه گسل‌ها را کرده‌است. و اگر خیلی شدید بلرزند، ۱۵ درصد آمادگی برایش دارد.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: سازمان مدیریت بحران: تهران در برابر زلزله شدید ۱۵ درصد آمادگی دارد.

این شهر روی ۸ گسل واقع شده‌ است. ۲۰۰ بیمارستان صحرایی برای محدوده شهر آفتاب پیش‌بینی کرده‌ایم.

شما را نمی‌دانم اما به شخصه تا این خبر خواندم به یاد شعری کودکانه که در مهد کودک می‌خواندیم افتادم. فقط ۱۵ درصد آنرا تغییر دادم:

شب‌ها که ما خوابیدیم، ستاد مدیریت بحران بیداره

ما خواب خوش می‌بینیم، اون دنبال پیش‌بینی بحرانه

سازمان مدیریت بحران زرنگه، با بحران خوب می‌جنگه

بحران رو زود تشخیص می‌ده، براشون آمادگی پیدا می‌کنه!

احساس امنیت روی ۸ گسل عزیز و گرامی

چه‌قدر احساس امنیت در حالیکه روی ۸ گسل، خانه ساخته‌ایم و زندگی می‌کنیم لذت‌بخش است. زیرا مدیریت بحرانی وجود دارد که فکر همه گسل‌ها را کرده‌است. و اگر خیلی شدید بلرزند، ۱۵ درصد آمادگی برایش دارد.

در واقع زلزله، کنکور یا آزمون تیزهوشان نیست که برایش آمادگی لازم داشته‌باشیم. وقتی برای زلزله این اندازه آمادگی وجود دارد یعنی با یک مدیریت بحران، سخت‌کوش و ساعی روبه‌رو هستیم.

زیرا در بحران‌ها مانند زلزله شدید، ما باید «عبور از بحران» را بیاموزیم. چه چیزی خوشایندتر از این می‌تواند وجود داشته باشد که صفر تا صد یک بحران را خودمان از سرمان باز کنیم.

به عنوان نمونه، فرض کنی در یک روز زمستانی در حالیکه شب گذشته بارش بسیار جزیی برف در تهران رخ داده‌است، قصد رفتن به محل کار خود را دارید. اما چون هیچگونه وسیله حمل و نقل عمومی نمی‌یابید، از خودرو خود برای رفتن به محل کار استفاده می‌کنید که آنهم در کوچه سر می‌خورد. همسایه‌های دیگر هم وضعیت مشابه شما را دارند.

۱۵ درصد مدیریت بحران

حالا چه کسی از فردا می‌تواند ادعا کند که دست فرمانش حرف ندارد؟ آنکس که صفر تا صد این بحران را بدون حضور سازمان مدیریت بحران، مدیریت کرده‌ است! یعنی آن کسی که نه تنها خودرو خودش، بلکه خودرو دیگران را هم از سر خوردن نجات داده است. حالا به هر روش خلاقانه مانند هل دادن یا نمک آشپزخانه را روی برف ریختن و یا استفاده از بیل و کلنگ و غیره.

اما اگر از صد درصد، ۱۵ درصد مدیریت بحران را سازمان مذکور به عهده بگیرد. آنوقت با فقط ۸۵ درصد مدیریت بحرانی که به عهده خودتان است، چگونه می‌توانید در محل سر بلند کنید؟

در مورد موضوع زلزله، آنقدر خطر در کمین است که متأسفانه سازمان اجازه نداد صفر تا صد بر دوش خودمان بماند. ۱۵ درصد را هندل کرد و ۸۵ درصد را هم گذاشت تا ما طعم شیرین عبور از بحران را بچشیم.

البته معلوم نیست «پیش‌بینی» ۲۰۰ بیمارستان صحرایی را روی همان ۱۵ درصد حساب کردند یا اصلاً حساب نکردند. خوشبختانه در مرحله پیش‌بینی باقی مانده است و به مرحله ساخت نرسیده‌است و گرنه بعید است با این سطح از آمادگی، مردم شهر تهران زیر بار زلزله و بحرانش بروند.

پایان پیام

کد خبر : 98318 ساعت خبر : 10:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98318
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات