از مسئول نپرسید فرزندت کجاست

از مسئولین می‌پرسند فرزندت کجاست و آنها نیز پاسخ می‌دهند.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: مجلس شورای ملی ۲۹ مهر‌ماه سال ۱۳۳۸ لایحه جنجالی« از کجا آورده‌ای » را تصویب کرد.

به طور بسیار خلاصه و عامیانه در ماده‌ اول این قانون آمده‌است: ای مسؤل توضیح بده که «اموالت» را از کجا آورده‌ای؟

اما در این قانون به هیچ عنوان ذکر نشده‌است: ای مسؤل توضیح بده که فرزندت را از کجا آورده‌ای؟ زیرا واضح است که فرزند مسؤلین محترم از بته‌ای با ژن خوب به دنیا نیامده‌اند! مسؤلین ازدواج کرده‌اند و بعد بچه‌دار شده‌اند.

اما این روزها عده‌ای به دنبال کمپین غیر منطقی یک خبرگزاری راه افتاده‌اند و مرتب این پرسش را می‌پرسند که ای مسؤلین فرزندتان کجا است؟

پویش فرزندت کجاست

یعنی واقعاً مردم با راه انداختن این کمپین می‌خواهند به چه چیزی برسند؟ مسلماً مسؤلین ما با تمام حساسیتی که نسبت به حل مشکلات جوانان کشور دارند، از فرزندان خودشان غافل می‌شوند؟

فکر نکنید که چون مسؤلین همیشه سر کار هستند، نمی‌دانند که فرزندانشان کجا هستند. و ما باید از آنها بپرسیم تا به خودشان بیایند و به دنبال فرزندشان بگردند.

آنها می‌دانند که اگر فرزندشان شب به خانه نمی‌آید، در پانسیون دانشگاههای خارجی است که ما حتی نام آنها را هم نشنیده‌ایم!

واقعاً ما مردم چه توقعاتی داریم. یعنی فرزند یک آقا یا خانم مسؤلین باید بدون تحصیلات عالیه در آینده در پست‌ها مشغول به کار شود؟

طفلکی‌ها مسؤلین ما! بچه را با سختی بزرگ می‌کنند بعد برای تحصیل علم می‌فرستند خارج تا تخصص پیدا کند. غیر از تحمل دوری از فرزندشان، دلار گران می‌خرند و می‌فرستند برای فرزندشان.

تا بعد از چند سال به شکل یک متخصص به کشور «برنگردد». بلکه نام ایران و ایرانی را در جهان سربلند نگاه دارد. آنوقت ما چه می‌کنیم؟ می‌گوییم: فرزندت کجاست؟ فرزندت کجاست؟

و داغ دوری از فرزندان را برای آنها تازه می‌کنیم. کمی قدرشناسی هم خوب است. به جای اینکه به دنبال پیداکردن بچه مسؤلین باشید، از امکانات کشور برای ادامه تحصیل استفاده کنید.

مسؤلین نازنین حتی در کویر لوت نیز دانشگاه تأسیس کرده‌اند تا شما سختی دوری از وطن را نچشید!

پایان پیام

کد خبر : 98840 ساعت خبر : 4:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98840
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات