استندآپ کمدی محمدمتین نصیری پر از عجایب منفی

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: مهمترین! ویژگی اجرای محمدمتین نصیری سرگشتگی او بود و این سرگشتگی به مخاطب هم منتقل شد.

یک شروع عجیب

محمدمتین نصیری، در قالب مخالفت با پدر، شوخی عجیبی داشت. جمله «بابام ایده‌هایی که می‌ده ما رو به خاک سیاه می‌نشونه» بیشتر از آنکه خنده‌دار باشد، تخریبی است و شروع یک استندآپ با چنین جملات ابتدایی شگفت انگیز است! همین اتفاق در چندین جای دیگر متن هم به چشم خورد، اما بدیهی است اثر جملات ابتدایی اجرا پررنگ‌تر است.

سرعت عجیب

محمدمتین نصیری آنقدر با عجله اجرا می‌کرد که بخشی از ذهن مخاطب درگیر این آشفتگی و عجله بودن او می‌شد. همین دویدن کلامی برای خندیدن، در برخی نقاط مانع از درک درست طنز متن و در نهایت خندیدن مخاطب شد. بدون شک بخشی از این مشکل به شیوه اجرای او و بخشی دیگر به طولانی بودن متن او برمی‌گشت. اجرای تند اگر به درستی اتفاق نیفتد و سرعت آن متناسب با محتوای متن نباشد، به انتقال آشفتگی به مخاطب می‌انجامد. اتفاقی که با نفس زدن‌هایی که ارتباطی با متن نداشت و فقط برای کم نیاوردن زمان بود، در اجرای محمدمتین نصیری دیده شد.

اشاره‌های عجیب

برخی از اشاره‌های اجتماعی یا سیاسی متن، در همان حالت رها شده بود. میزان خنده‌های حضار نشان می‌داد که آن بخش‌ها آنگونه که باید دیده نشد. جور شدن پول اختلاس، اشاره به لوگوی تیم فوتبالی، و…. بیشتر شبیه این بود که در انتها به متن تزریق شده است. شاید استفاده از ویدیوهای معروف اینستاگرامی توانست خنده مخاطب را بگیرد اما جای سوال است که شوخی های عجیب «من حاصل ایده یهویی پدرم هستم که نه ماه بعد به دنیا آمدم» هنوز در برنامه خندوانه کاربرد دارد!

 محمدمتین نصیری

روایت محمدمتین نصیری، چیزی برای به خاطر سپردن نداشت. اگرچه تکرار اسم «متین» جذاب به نظر می‌رسید، اما برای اجرای موفق کافی نیست.

پایان پیام

کد خبر : 98572 ساعت خبر : 10:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98572
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات