استندآپ کمدی وحید رحیمیان بر روی همان پاشنه

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: اگر یک دقیقه نخست را از اجرای وحید رحیمیان بگیریم، از استندآپ کمدی او چه می‌توان نوشت؟ عنوانش را چه می‌توان گذاشت؟ حرفش چه بود؟ آخرش چه؟ هیچ کدام از این سوالات جواب ندارد.

فقط یک دقیقه

وحید رحیمیان قصه خود را با صحبت از استعداد آغاز کرد. موضوعی که می‌توان بارها و بارها درباره آن هم جدی نوشت و هم با طنز سخن گفت. او برای شروع به سراغ موسیقی زیرزمینی رفت و با نقدی به ترانه‌های آن که بی‌تناسب با هدف اصلی این سبک موسیقی، یعنی اعتراض است، آغاز خوبی داشت. حتی تلاش کرد تلنگری کوچک به برخی از موسیقی‌های پاپ بزد. اما هرچه بود همین بود و بس. از اینجا به بعد دیگر باید استندآپ او را تمام شده تلقی کرد.

از استعداد بازیگری گفت. اما جز روایت یک مگس در موقعیت‌های گوناگون، اجرایش هیچ نداشت. او با دستان خود، اجرایش را به یک مرداب کشاند. اجرایی که در شأن برنامه خندوانه و مخاطبان آن نیست و با پایین‌ترین سطح کیفی اجرا شد. گویی او تفاوتی میان سخن گفتن در یک جمع دوستانه سه نفره با اجرا در مقابل یک ملت را نمی‌داند و نه دقیقه تمام با درآوردن صدای وزوز، به دنبال خنده گرفتن بود.

در روی همان پاشنه

وحید رحیمیان در اجرای اول خود، با حرکاتی ناپسند و نه بازی، آن هم به ضعیف‌ترین حالت ممکن یعنی بردن انگشت دست در بینی خود، به مرحله نجات رفت و با رای تماشاگران در مجموعه اجراهایی ضعیف در مرحله نجات، به مرحله دوم آمد. او این بار هم همان رویکرد را به شیوه‌ای دیگر تکرار کرد. بعید است خودش نداند که با این رویکرد به مقصد صحیح و نه صرفا اول شدن در مسابقه نمی‌رسد. مگر آنکه برایش اهمیتی نداشته باشد تا در کدام درجه کیفی از لحاظ ساختاری قرار بگیرد. سوال اینجاست که آیا از نگاه او، اجرایش مناسب مخاطب برنامه خندوانه و چه بسا چند ده میلیونی خنداننده شو است یا نه؟

وحید رحیمیان

وحید رحیمیان یا راه خود را انتخاب کرده است یا هنوز به دنبال تجربه است. اگر انتخاب او همانی است که از او می‌بینیم که هیچ. اما اگر هدفی جز آنچه بر روی صحنه می‌رود دارد، باید این را به وضوح به مخاطب نشان دهد.

پایان پیام

کد خبر : 97495 ساعت خبر : 4:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97495
اشتراک در نظرات
اطلاع از
6 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

نقد یعنی هم گفتن بدی هم گفتن خوبی اگه وحید خوب نبود مردم آنقدر نمیخندیدن و آنقدر بهش رای نمیدادن پس حتما اجراش نکات مثبت پررنگی داره

از نظر من این سایت در حوزه نقد خیلی خوب عمل کرده.
خنده به هر قیمت فایده ندارد و خندوانه باید یه افرادی مانند آیت بی غم و امیرحسین قیاسی که نقد اجتماعی میکنند بیشتر بها بدهد و اجراهای سخیف علی صبوری را جدی نگیرد و کنار بگذارد.

منتقد عزیز

بنده فیلم های کمدی و فیلم های سینمایی زیادی دیدم و به نطرم لحن وحید لحن جدید و جذابیه هنچنین خودمونی…که خیلی ها طرفدارش هستند.
من وحید رو از نزدیک می شناسم شخصیتی بسیار دوست داشتنی و کاملی هم داره.بسیار فرد مهربان حتی اگر شما از نزدیک ببینیدش عاشق رفتار و برخوردش می شید…

شما چه اصراری دارید اجرا به این خوبی و پر از خنده رو بد جلوه بدید؟من که خودم بیشتر از بقیه اجراها خندیدم و از شدت خنده اشک ریختم.وحید رحیمیان یک اجرای خنده دار و جالب و با مزه داشت و یک کمدین فوق العاده می‌تونه بشه . نظرات شخصی جاش اینجا نیست منتقد عزیز
جناب رحیمیان عاالی بودی دمت گرم

سلام.منتقد محترم کی گفته نظر و سلیقه شما فقط درسته؟استندآپ کمدی وحید رحیمیان از نظر من معرکه بود ما به حدی خندیدیم که دل و رودمون بهم پیچید.من از شدت خنده اشکمم دراومد.ایشون بمب خنده و استعداد خندوندن هستند.بیاید این معدود افرادی و که استعدادی دارن و تلاش میکنن همراهی کنیم تا با انرژی بیشتری به سمت هدفشون برن.و هیچوقت فقط نظر شخصیمون و عمومیت نبخشیم.سلیقه ها متفاوتن.
من به ایشون میگم گوله ی نمک.
دمت گرم وحید رحیمیان زنده باشی.

اگر همین جز سه نفر اول این دور نبود من نویسنده ی این مثلا نقد رو می فرستم فضا با هزینه ی شخصیم