انسانیت و عروسی آنچنانی جلوی چشم مردم

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: چند روز گذشته در یکی از تالارهای بزرگ غرب تهران، یک عروسی برگزار شد که در فضای مجازی حرف و حدیث بسیاری را رقم زد.

پسر یکی از سفرای ایران با دختری ازدواج کردند و خرج و مخارج این مراسم سرآغازی شد برای سیل عظیم انتقادات.

امروز بشر به درجه‌ای از انسانیت رسیده است که قبول دارد نباید جلوی گرسنه‌ای، غذای آن‌چنانی بخورد. انسانیت می‌گوید پسندیده نیست که بنشینی روبه‌روی شخصِ محتاج تکه‌نانی و طعام لذیذ و خوش‌عطری را به دندان بگیری.

انسانیت قبول ندارد که در میان گرسنگان قدم برداری، در میان گرسنگان زندگی کنی و کنارشان بنشینی ولی با نشان دادن خوردنی‌های رنگارنگت، جگرشان را بسوزانی. انسانیت، قبیح می‌داند که فیلم و عکس شام‌های شاهانه‌ات را در معرض دید گرسنگان بگذاری.

آری. انسانیت این‌گونه است و همه‌ی ما این قوانین را می‌دانیم. اما چه می‌شود که در دیگر حوزه‌ها، انسانیت رنگ می‌بازد؟

عروسی پیش چشم ملت

چه می‌شود در کشوری که بسیاری از اهالی‌اش از نداری ماتم گرفته‌اند، ناگهان شخصی می‌آید و مراسمی می‌گیرد که تنها با پول دسته‌گل آن می‌شود دختری را جهیزیه داد.

یکی از همان‌ها که دم از انسانیت می‌زند. یکی که داعیه‌دار فرهنگ و انسانیت است. چه می‌شود که مراسم فرو کردن دارایی‌ها در چشمان ندارها برگزار می‌شود؟ چه می‌شود که در جواب انتقادها می‌گویند چشمان‌تان‌ را ببندید. می‌گویند نبینید. می‌گویند سرک کشیدن در زندگی دیگران انسانی نیست.

آری. ما باید انسانیت را از شما بیاموزیم. شاید ما نیز به میز شام‌های میلیونی دست یافتیم.

کسی قصد ندارد بپرسد پول این شام‌ها از کجا آمده است. گیریم که همچون شیر مادر بر فرزند، حلال بوده و حق و حقیقت. اما آیا انسانیت است؟ غذا خوردن در جلوی دیدگان کودکان گرسنه؟

پایان پیام

کد خبر : 97459 ساعت خبر : 11:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97459
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات