باغ وحش مشهد عجیب است

باغ وحش مشهد عجیب است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باغ وحش شهر مشهد با قدمت ۶۰ ساله هنوز مجوز محیط زیست ندارد و مهمترین مشکل این باغ وحش، محل استقرار و ظرفیت محدود برای نگهداری حیوان‌ها است.

شاید ایران تنها کشوری در جهان باشد که یک باغ وحش ۶۰ ساله بدون مجوز محیط زیست دارد.

البته بسیاری از باغ وحش‌های کشور وضعیتی کمابیش شبیه باغ وحش مشهد دارند. مشکلات باغ وحش شیراز و باغ وحش خرم‌ آباد بارها در رسانه‌ها خبررسانی و مطرح شده‌اند. باغ وحش رشت، باغ وحش ارومیه و باغ وحش تهران بارها حواشی داشته‌اند، اما هیچ وقت هیچ کدام به سرانجام نرسیده‌اند. یعنی شاید انگشت‌شمار باشند باغ وحش‌هایی که مجوز محیط زیست و دیگر مجوزهای لازم را کسب کرده باشند و به صورت قانونی و درست به فعالیت خود ادامه دهند.

باغ وحش‌ها در همه جای دنیا یکی از نقاط گردشگری و یکی از پردرآمدترین محل‌ها است، اما در ایران باغ وحش‌ها یکی از کثیف‌ترین و آلوده‌ترین مکان‌هاست و آدم از دیدن حیوانات در بند در این باغ وحش‌ها ناراحت می‌شود.

نکته جالب درباره باغ وحش مشهد این است که آقای تیموری، مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفته است باغ وحش مشهد تحت نظارت سازمان محیط زیست است، اما مجوز بهره‌برداری از سامان ندارد. یعنی چگونه می‌شود یک باغ وحش تحت نظارت یک سازمان باشد، اما مجوز بهره‌برداری از همان سازمان را نداشته باشد؟

پس ما در کشور باغ وحشی داریم که تحت نظارت سازمان محیط زیست است، اما مجوز بهره‌برداری از این سازمان را ندارد و ۶۰ سال است که دارد به کار خود ادامه می‌دهد و احتمالا ۶۰ سال دیگر هم با همین وضعیت به کار خود ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد بیشتر باغ وحش‌های کشور محلی برای نگهداری حیوانات و فروش توله‌های آن‌ها هستند تا محلی برای آشناشدن کودکان با گونه‌های حیات وحش و یا محلی برای گردشگری.

پایان پیام

کد خبر : 97977 ساعت خبر : 11:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97977
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات