به جای دلار، گیلاس و سیب انبار کنید

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: سفیر ایران در فیلیپین گفته است که قیمت هر کیلو گیلاس ایرانی در فیلیپین ۵۰ دلار و هر کیلو سیب ایرانی ۳۰ دلار است. این رقم آنقدر برای ما زیاد است که حتی همان زمان که دلار ۱۳۰۰ تومان هم بود، نمی‌ارزید بخوریم. چه برسد به الان که هر کیلو حدودا برابر پانصد هزار تومان می‌شود.

نمی‌دانیم این فیلیپینی‌ها چگونه این میوه از گلویشان پایین می‌رود. مگر آنکه آنها هم مثل ما ۲۷۰ هزار نفر داشته باشند که مثلا پول یک مزدا ۳ مازاد دارند تا در وضعیت فعلی بخرند. به هرحال ما با این وضعیت حاضریم اگر فیلیپینی‌ها قول بدهند پول ما را بدهند و بازی کالا به کالا را از دوستانشان یاد نگیرند، همه میوه‌هایمان را صادر کنیم و پول نقد تحویل بگیریم.

بد نیست این تذکر را هم به مدیران عزیز بدهیم که قرار نیست این صحبت‌ها را الگوی تصمیمات خود قرار دهند و از فردا بگویند قیمت دو دلار برای گیلاس در ایران خیلی با پنجاه دلار فاصله دارد و هدف باید رسیدن به کف قیمت گیلاس در دریای چین یا اقیانوس آرام باشد.

گیلاس و سیب بخرید

با شنیدن این خبر بعید نیست اگر برخی که علاقه زیادی به صف دارند، از فردا به دنبال انبار کردن گیلاس و سیب ایرانی باشند تا سرمایه‌شان افزایش پیدا کند. فقط بدی‌اش این است که مثل دلار نیست که به بقیه جاها گند بزند. بلکه اول از همه خود گیلاس و سیب است که می‌گندد.

پایان پیام

کد خبر : 97737 ساعت خبر : 11:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97737
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات