حضور موش در بیمارستان شهید فقیهی شیراز تایید شد

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: رئیس بیمارستان شهید فقیهی شیراز با تائید کلیپی که طی روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده و وجود موش در این بیمارستان را نشان می‌داد، تأسیسات فاضلاب شهری اطراف این مرکز درمانی را علت ورود این جانور موذی و خطرناک به یکی از بخش‌های بیمارستان اعلام کرد.

بیمارستان شهید فقیهی شیراز

وجود موش در جایی که قراراست نماد بهداشت عمومی باشد، شاید نشان دهنده سقوط آخرین سنگر در رسیدگی به وضعیت بیمارستا‌ن‌هاست. تا پیش از این با مشکل امحای زباله‌های صنعتی و عفونی بمارستانی در مناطق مسکونی سروکله می‌زدیم و حالا قرار است دوباره پای زیرساخت‌ها را میان بکشیم.

دیوار کوتاه زیرساخت‌ها

دیوار کوتاه زیرساخت‌ها می‌تواند جای همه مقصرهای حقیقی و حقوقی را تغییر دهد. متهمان درجه اول و دوم و سوم و هزارم را تغییر دهد و حواس مردم را از توجه ضعف‌های مدیریتی پرت کند.

اعترافات جدید رسید

اعترافاتی از این دست می‌تواند مردم را از محیط‌هایی که قرار است جانشان را نجات بدهد ناامید کند، هرچند مردم با دیدن مشکلاتی مانند کمبود دارو و عدم اعتبار بیمه‌ای قبل از اینها از بیمارستان‌ها قطع امید کردند و حاشا کردن این اتفاقات در جامعه‌ای که شهروندخبرنگارها همه ما را محاصره کرده‌اند، تقریباً نشدنی است.

درد بیمارستان‌ها تمام نمی‌شود

بیمارستان‌های روی گسل در پایتخت، بیمارستان‌های آلوده با خطرناک‌ترین ویروس‌ها و بیمارستان‌هایی با تخت‌های پیش‌فروش شده و همیشه پر، از آفات نظام درمانی ماست و حل این معضلات نیازمند توجه بیشتر مسئولین است. مسئولینی که دیوار حاشایشان آنقدر بلند است که قرار نیست پاسخگوی هیچ نیازی از سمت مردم باشند.

این‌بار موازی‌کاری کنیم

برای حل معضلات نظام درمانی، نیاز به هماهنگی ارگان‌های شهری و محیط زیستی و وزارتخانه‌ها هستیم. کاش می‌شد یکبار برای همیشه هر کسی در حوزه خودش پاسخگوی کمبودها باشد.

کاری که مسئولین را در ژاپن و کره به مرگ سیاسی می‌کشاند در این سوی دنیا یا پوپولیستی و عوام‌فریبانه‌ است یا اصلاً درباره‌اش صحبت نمی‌شود و ما هنوز در آرزوی رسیدن به تعادل بر لبه افراط‌ها و تفریط‌ها در عملکرد مسئولین هستیم. ما می‌نویسیم تفریط در عملکرد اما شما می‌توانید با خیال راحت از آن بگذرید.

پایان پیام

کد خبر : 99035 ساعت خبر : 10:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99035
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات