خانم‌های خانه‌دار و با سن بالا هم دلار خریدند

خانم‌های خانه‌دار و با سن بالا هم دلار خریدند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در خبرها آمده این روزها خانم‌های خانه‌دار و با سن بالا عمده خرید دلار را انجام می‌دهند. حتی از میادین خرید و فروش غیررسمی.

بزرگ‌ترین مشکل در کشو ما همین نبودن آگاهی است. ریطی به خانم‌های خانه‌دار و شاغل هم ندارد. در این اوضاع بد اقتصادی هرکسی به فکر این است که پولی به جیب بزند چون هیچ آینده مشخصی در برابرمان نیست ولی غافل از این‌که همین خرید و فروش‌ها و همین طمع و حرص برای خریدن بیش‌تر شرایط را بدتر و وخیم‌تر می‌کند.

از جمع‌های نشسته در تاکسی تا محافل خانوادگی و دوستانه همه جا حرف افزایش قیمت دلار از این به بعد است. یکی پیش‌بینی می‌کند دلار ۲۵ هزار تومانی را و دیگری به لطف صحبت‌های مفسران و همه چیزدان‌ها برای دلار سقف کوتاه‌تری قایل می‌شود.

خب در چنین بلبشویی طبیعی است خیلی‌ها به فکر می‌افتند که به هر قیمتی شده یک روز زودتر دلار بخرند تا بتوانند در سود کلان آن سهمی داشته باشند.

این برخورد ناآگاهانه و احساسی ما فقط در مورد دلار نیست. در نظر بگیرید همین الان قیمت برنج دو برابر شود، مردم کیسه کیسه برنج در انبارهایشان ذخیره می‌کنند تا مبادا خدای نکرده روزی بدون برنج بمانند. یا خیلی‌ها با نیت خرید ارزان و فروختن گران اقدام به خرید کالاها می‌کنند.

تا زمانی که مردم ما همه به فکر سودجویی هستند اوضاع بر همین منوال ادامه خواهد داشت.

خانم‌های خانه‌دار و با سن بالا هم دلار خریدند

حالا دلار به سرگرمی زنان خانه‌دار و غیر خانه‌دار و مال اندوخته تبدیل شده ولی واقعیت این است دلار حق دانشجویانی است که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، بیمارانی که داروهایشان با این نوسانات در حال بالا رفتن است.

البته یک روی سکه هم نداشتن پشتوانه مالی زنان خانه‌دار است. زنانی که از روی ترس از آینده مبهم به این ریسمان طمع چنگ زده‌اند.

به هر روی اگر خریداران طماع که حتی با وجود نیروهای پلیس هم به اماکن غیرقانونی خرید و فروش می‌روند اندکی پیش از این تصمیمات شتابزده و احساسی تفکر کنند، اوضاع خیلی فرق می‌کند و می‌شد کنترلش کرد.

پایان پیام

کد خبر : 97726 ساعت خبر : 11:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97726
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات