خلاقیت صنعت برق در تعریف شغل کابل‌بانی

خلاقیت صنعت برق در تعریف شغل کابل‌بانی

اشتباهی از سوی مسؤلین پیش آمد. اینکه جدول برنامه‌ریزی قطع برق مناطق فاش شد.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: 

خبرنگار: ببخشید آقای مسؤل مربوطه. یک لحظه! سؤالی داشتم.

مسؤل مربوطه: (با خوشرویی زیاد) بله، خواهش می‌کنم. بفرمایید.

خبرنگار: دیروز مصاحبه‌ای با شما داشتم در مورد ادامه‌دار بودن خاموشی‌ها در مرداد و شهریور ماه.

مسؤل مربوطه: بله. مسئله‌ای پیش آمده‌است؟

خبرنگار: تعدادی تماس داشته‌ایم و سؤال‌های متعددی پرسیده‌اند از «کابل‌بان». برای مخاطبین تعریف این شغل جدید یک مقدار مبهم بوده‌است. امکان دارد توضیحات تکمیلی ارائه کنید؟

مسؤل مربوطه: با وجود اینکه موضوع کابل‌بان خلاقیت صنعت برق ایران می‌باشد و احتمال کپی‌برداری در سایر کشورها قبل از به ثبت رسیدن آن، وجود دارد اما برای شما توضیح می‌دهم.

خلاقیت صنعت برق در تعریف شغل کابل‌بانی

در کابل‌کشی برق فشار قوی از هر سیمی نمی‌توان استفاده کرد. جنس سیم‌ها باید از مس یا آلومینیوم باشد که با توجه به نوع مصرف، یا زره‌دار هستند یا بدون زره‌دار. کابل‌های دیگر هم داریم مثل کابل فیبر نوری و کابل نسوز.

در حال حاضر مظنه بازار را به دلیل احتمال ایجاد حباب و یا باد شدن بیشتر حباب کابل، از این تریبون اعلام نمی‌کنم. فقط همین مقدار بدانید که قیمت ۱ متر کابل برق با قیمت ۱ گرم طلا برابری می‌کند و در انواع خاصی از کابل‌ها گرانتر از طلا هم می‌باشد.

قبل از تیرماه امسال هیچ‌گاه گزارشی از کابل دزدی نداشتیم، زیرا کابل‌ها همگی برق داشتند. آن هم از نوع فشار قوی. که بلافاصله دزد را سر جایش خشک می‌کرد.

اشتباهی از سوی مسؤلین پیش آمد. اینکه جدول برنامه‌ریزی قطع برق مناطق فاش شد و چون دقیقاً طبق برنامه، خاموشی‌ها رخ می‌داد و یا بهتر است بگویم مدیریت بار اجرا می‌شد، سارقین طبق جدول، در منطقه دارای مدیریت بار کمین می‌کردند و به محض اعمال مدیریت، کابل‌ها را با خیال راحت می‌بریدند و می‌بردند.

خبرنگار: (سکوت)

سوال بپرسید

مسؤل مربوطه: نمی‌خواهید چیزی بپرسید؟

چه چشم‌های گویایی دارید! من از چشماهایتان سؤال بعدی را می‌خوانم.

بله. ما طبق روال همیشه مشکل را حل کردیم. به این ترتیب که شغل جدید کابل‌بانی را تعریف کردیم. اما چون فرصت استخدام نداشتیم، به صورت ضرب‌العجلی تعدادی جوان با انگیزه را به صورت یگان‌های کابل‌بانی مشغول به کار کردیم و آنها طبق برنامه خاموشی به مناطقی که قرار بود مدیریت شوند اعزام می‌شدند و در طول مدت قطعی آنجا می‌مانند و بعد از رفع مدیریت بار به محل بعدی اعزام می‌شدند.

یکی دو بار دوستان نتوانستند خود را به سرعت به محل برسانند. سریعاً به پشتیبانی بی‌سیم زدند، ما هم به سارقین رکب زدیم. به این‌گونه که در برنامه خاموشی تغییراتی را ایجاد کردیم.

در مواردی که مشاهده می‌کنید خاموشی‌ها مطابق جدول برنامه‌ریزی نیست بدانید که از «مدیریت رکب زدن به سارقین» استفاده شده‌است.

خبرنگار: (سکوت)

مسؤل مربوطه: آهان! چرا دوربین نمی‌گذاریم؟ هاهاهاهاه… وقتی برق می‌رود، چراغ‌های راهنمایی سرتقاطع‌ها هم بی‌برق می‌شوند. بعد دوربین‌های حفاظت از کابل، کار کنند؟

در این مواقع پلیس به شیوه دستی کنترل چهارراه را به عهده می‌گیرد، ما هم از نظارت انسانی برای حفظ کابل‌ها استفاده کردیم.

خبرنگار: (سکوت)

مسؤل مربوطه: چرا از کابل برق فشار قوی خود نگهدار، استفاده نمی‌کنیم؟

خب این نوع از کابل‌ها محدودیت زمانی دارند. یعنی مدت زمان محدودی برق را نگه می‌دارند. بسیاری از مناطق باید بیشتر مدیریت بار شوند تا درس مدیریت مصرف را که دیروز برایتان گفتم، بهتر بیاموزند.

هاهاهاهاه… فکر کردید کابل برق فشار قوی خود نگهدار، یعنی کابلی که خودش رو از دزدیده شدن نگه می‌دارد؟

خبرنگار: (سکوت)

مسؤل مربوطه: شما چرا اینقدر مات و مبهوت هستید؟ خبرنگار باید روابط اجتماعی خوبی داشته باشد. گفتمان کند! سؤال بپرسد!

من حتماً موضوع را به مدیر مسؤل پایگاه خبری شما اطلاع می‌دهم تا فردی شایسته‌تری را جایگزین شما کنند.

پایان پیام

کد خبر : 97267 ساعت خبر : 11:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97267
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات