درباره ثبت جهانی فلک الافلاک احساساتی نشوید

چه رسانه‌های رسمی استان و چه کاربران فضای مجازی که اخبار مربوط به ثبت جهانی فلک الافلاک را با هیجان و احساسات پیگیری می‌کنند.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: وظیفه رسانه‌های خبری این است که خبرها را با عقلانیت منتشر کنند. ایجاد هیجان در فضای خبری وظیفه رسانه‌های رسمی نیست. آنها باید با عقلانیت و با تکیه بر علم و آگاهی خبرها را پیگیری و منتشر کنند.

در ماجرای ثبت جهانی فلک‌ الافلاک ما با موج هیجانی از سوی رسانه‌های استان لرستان مواجهیم. چه رسانه‌های رسمی استان و چه کاربران فضای مجازی که اخبار مربوط به ثبت جهانی فلک الافلاک را با هیجان و احساسات پیگیری می‌کنند.

 قلعه فلک‌الافلاک برای ثبت جهانی مشکلات و موانع بسیاری پیش رو دارد و به احتمال زیاد در نخستین حضور خود در فهرست ثبت جهانی موفق نخواهد بود.

اما رسانه‌ها نباید با ایجاد فضای احساسی باعث سرخوردگی مردم استان لرستان و دوستداران میراث فرهنگی بشوند.

بعد از سخنان آقای مونسان در خرم‌آباد موجی از شادی فضای مجازی را در بر گرفت به طوری که برخی گمان کردند که قلعه در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. اما اینگونه نیست قلعه برای ثبت جهانی با مشکلات و موانع بسیاری دست و پنجه نرم خواهد کرد.

ثبت جهانی فلک‌ الافلاک

ثبت جهانی فلک الافلاک
ثبت جهانی فلک الافلاک

ثبت جهانی فلک الافلاک شاید ۲۰ سال پیش هم می‌توانست اتفاق بیفتد. یعنی این مشکلات را اگر آن موقع حل می‌کردند الان قلعه ثبت جهانی بود.

از دهه ۴۰ به بعد اما قلعه مشکلاتی دارد که همان طور باقی مانده‌اند و مشکل بر روی آن مشکلات اضافه شده است.

در پایگاه خبری گلونی به دور از احساسات و همراه با عقلانیت خبرها را برای شما گزارش می‌کنیم. البته امیدواریم که هر چه زودتر مشکلات قلعه فلک‌ الافلاک حل بشود و این قلعه ثبت جهانی بشود.

پایان پیام

کد خبر : 97376 ساعت خبر : 11:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97376
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات