سایه تحریم‌ها بر سر بدنه کارت ملی

سایه تحریم‌ها بر سر بدنه کارت ملی

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور: متأسفانه بر اثر تحریم‌ها دیگر نمی‌توانیم بدنه کارت وارد کنیم. اقدامات خود را برای صدور کارت تولید داخل آغاز کرده‌ایم. نمونه داخلی کارت هوشمند ملی که از آبان‌ماه وارد چرخه می‌شود و تفاوتی با نمونه وارداتی آن نخواهد داشت.

خوشحالیم که سایه‌ی تحریم‌ها فقط افتاد روی سر بدنه کارت ملی. چون بالاخره می‌شود یک کاری‌اش کرد. مثلاً کارت ملی مقوایی تهیه نمود. اما اگر سایه تحریم بر سر بدنه خودروی ملی می‌افتاد چه؟ آخر نمی‌توان بدنه‌ی سمندی که با ورقه گالوانیزه وارداتی تولید می‌شود را با مقوا تهیه نمود.

سایه تحریم‌ها بر سر بدنه کارت ملی

البته اگر یک روزی هواپیمای ملی تولید کنیم، باز هم خوشحال می‌شویم که سایه تحریم بر سرش بیافتد. آنوقت هواپیما را هم با بدنه مقوایی درست می‌کنیم. زیرا بدنه کاغذی برای هواپیما خوب جواب می‌دهد. احتمال دارد، نشود مسافر سوارش کرد. اما چندان اهمیتی ندارد. مهم آن است که در هوا، پیمایش داشته‌باشد. و ما به افتخار ساخت هواپیمای تولید داخل نائل شویم.

شانس آوردیم فقط بدنه کارت ها خارجی بود

و بازهم جای بسی خوشحالی دیگر است که فقط بدنه کارت‌ها خارجی بودند. رنگ‌ها، دستگاه چاپگر و حتی دوربینی که با آن عکس‌های کارت ملی گرفته می‌شد، تولید داخل بودند و سایه تحریم بر آنها نیافتاده‌است و اگر افتاده است تا آبان‌ماه از نوع داخلی‌اش را خواهیم ساخت.

و خیلی خیلی خوشحالیم که دوربین داخلی ساخته خواهد شد. زیرا این دوربین‌های خارجی عکس‌ها را برای کارت ملی بسیار وحشتناک می‌اندازند. شبیه قاتل‌ها و جنایتکارها در فیلم‌های خارجی!

در بین این ‌همه خوشحالی فقط یک نگرانی وجود دارد. اینکه نوجوان‌هایی که در فاصله مرداد تا آبان‌ماه به سن قانونی می‌رسند، باید بی ملیت بمانند تا در رابطه با بدنه‌ها در آبان‌ماه به خودکفایی برسیم؟ البته برای اینکه همگان وضعیت مشابهی داشته باشند، می‌توانیم چالش سوزاندن کارت‌های ملی با بدنه خارجی را راه بیاندازیم و دو ماه دیگر کارت ملی همه بشود، بدنه داخلی بدون رنگ خارجی، با عکس‌های غیرجنایی.

پایان پیام

کد خبر : 97867 ساعت خبر : 12:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97867
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات