سعد السلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده ایران

سرای سعد السلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکز تجاری داخلی شهری ایران است که با وسعتی بیش از ۶/۲ هکتار در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شهر قزوین با بناهای تاریخی و باستانی بسیارش، متاسفانه یکی از گمنام‌ترین شهرهای ایران است.

شاید باورتان نشود، ولی برای اینکه قزوین را کامل ببینید، حداقل باید سه روز در این شهر بمانید. قزوین یک شهر کم‌نظیر در ایران است که آنچنان که باید در گردشگری معرفی نشده است.

استان قزوین هم طبیعت زیبا و متنوعی دارد و هم مردمانی با فرهنگ‌های گوناگون.

قزوین شهری است پر از رنگ‌ها و گویش‌های مختلف. یکی از زیبایی‌های شهر قزوین، بازار بزرگ سعدالسلطنه است. بازار سعدالسلطنه یکی از جلوه‌های مهم معماری ایران است که در شهر قزوین به خوبی حفظ شده است.

بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده ایران

اگر به قزوین می‌روید، لذت قدم‌زدن در سعد السلطنه را از دست ندهید.

خیلی از مردم ایران بارها از آزادراه قزوین به سمت رشت از کنار این شهر قدیمی رد شده‌اند، اما شاید هرگز فکر نکرده‌اند که چقدر بنای تاریخی و خانه تاریخی در این شهر است. اگر تا به حال به قزوین سفر نکرده‌اید، حتما یک قزوین‌گردی مفصل را در برنامه خود بگذارید.

کاروانسرای سعد السلطنه

کاروانسرای سعد السلطنه به دستور «سعدالسلطنه» حاکم وقت قاجاریه قزوین ساخته شده است. ارزشمندترین قسمت این کاروانسرا چهار سوق آن است که از تقاطع قائم دو راسته ایجاد شده است و بر فراز آن گنبد بزرگ کاشیکاری قرار دارد.

سرای سعد السلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکز تجاری داخلی شهری ایران است که با وسعتی بیش از ۶/۲ هکتار در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است.

ویدئو از بازار سعد السلطنه

پایان پیام

کد خبر : 99040 ساعت خبر : 11:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99040
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات