فرایند پاسخ به سوال شما در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: اگر در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، از یک سازمان خاص سوال بپرسید، بیش از دویست روز بعد پاسخ می‌دهد. این موضوع کاملا طبیعی است. ما به شما می‌گوییم چرا چنین اتفاقی می‌افتد.

فرایند پیچیده

ابتدا پیام شما در پوشه اسپم رفته و در نتیجه دیده نمی‌شود. پس از مدتی پوشه اسپم چک شده و نامه شما به اینباکس برمی‌گردد.

پس از آن مسئول خواندن سوالات می‌آید و سوال شما را پرینت می‌گیرد و در پوشه نسخه اولیه می‌گذارد. سپس مسئول تایید اولیه، سوال را می‌خواند و چون از کودکی از پرسش خوشش نمی‌آید، مردود دانسته می‌شود.

بعد مسئول بررسی مجدد، نامه را خوانده و چون با مسئول قبلی لج است، آن را تایید می‌کند. سوال شما به واحد مربوطه می‌رود. واحد مربوطه به دلیل چند شغله بودن مدیرش چند روزی طول می‌دهد.

ادامه دارد

در نهایت، مدیر سوال را خوانده و به واحد روابط عمومی ارجاع می‌دهد. روابط عمومی درباره سوالی که هیچ کس نمی‌داند چیست، جوابیه صادر می‌کند.

برگه پرسش شما به عنوان چک پرینت استفاده می‌شود و به سازمان زیرمجموعه می‌رود. سوال کننده پیگیر سوال می‌شود. چون پیام در سیستم پاک شده است، به دنبال کاغذ می‌گردند.

روابط عمومی در خبری از الکترونیکی شدن سامانه صحبت می‌کند و به طور هم‌زمان به دنبال کاغذ می‌گردد. پس به شرکت‌های زیرمجموعه پیام می‌دهد که به دنبال سوالی با کد پیگیری خاص بگردند.

نامه مربوطه به عنوان چک نویس به منزل کارمند آن اداره رفته است. اما در نهایت پیدا می‌شود. سی و دو جلسه برگزار می‌شود تا درباره سوال، پاسخی شفاف و کارشناسی داده شود. جلسات به نتیجه می‌رسد و در پاسخ به پیگیری نوشته می‌شود: «متاسفانه امکان دسترسی به این فایل مربوطه اکان پذیر نیست».

البته فرایند پیچیده‌تر از این است. اما متاسفانه امکان دسترسی به بخشی از فرایند امکان پذیر نیست.

پایان پیام

کد خبر : 98656 ساعت خبر : 11:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98656
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات