مشاوران املاک قیمت مسکن را پایین آوردند؟

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: نامه‌نگاری یکی ار راه‌های گفتگوست. ما نیز همین راه را انتخاب می‌کنیم و به نائب رئیس اول اتحادیه املاک تهران نامه می‌نویسیم.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران

سلام علیکم

ضمن آرزوی بهروزی برای آن جناب، متاسفانه مطلع شدیم انتشار برخی شایعات، دل آن عزیز ملک‌شناس را آزرده کرده است. به طوری که از جبر زمانه، ناچار به واکنش شدند و فرمودند: «مشاوران املاک در افزایش قیمت بازار مسکن هیچ نقشی ندارند».

بر حضرت‌عالی آشکار است که انتشار چنین شایعاتی همیشه بوده است و سخن جدیدی نیست. تاجایی که بر اساس شواهد تاریخی، از زمانی که انسان غار را یافت و مشاوران دلسوز غارشناس برای کمک به مردم به دنبال غارهای خالی رفتند، انتشار این شایعات آغاز شد و تا امروز ادامه پیدا کرد.

البته ما به عنوان نماینده مردم معتقدیم برخلاف این باور غلط، مشاوران عزیز نقش بسیار مهمی در پایین آوردن قیمت ملک دارند و از این افزایش قیمت‌ها غمباد گرفته‌اند.

به عنوان مثال وقتی به محضر برخی از مشاوران  املاک شرفیاب می‌شویم و از مشخصات یک ملک می‌پرسیم، ابتدا بدون هیچ سلام و حرف اضافه دیگری! سراغ جیب شما را می‌گیرند. پس از آن در صورتی که وجه کافی نداشته باشید، مشاور نازک‌دل، از نگاه کردن به چشمان شما شرم می‌کند و با برگرداندن رویش و سخن گفتن با فرد دیگری در آن حجره، با سر به شما اشاره می‌کند که بیرون بروید. پیش از آنکه چشمانش از این درد خون ببارد.

در صورتی که موجودی‌تان، حداقلی را داشته باشد و بیارزد (البته برای شما نه برای ایشان) دفتر شلخته‌اش را جلوی شما می‌گذارد تا خودتان بگردید و بدین شیوه، هزینه گشتن ملک را از شما نمی‌گیرد.

جناب ملک شناس عزیز

باورش سخت است اما متاسفانه تعداد انگشت‌شماری گمان می‌کنند که هرچه رقم قرارداد بیشتر باشد، پول بیشتری نصیب مشاوران! می‌شود. در صورتی که چنین نیست. اتفاقا یکی از مشاغلی که محبوب دل هر ایرانی و غیرایرانی است همین مشاورانند و مگر این جز به دلیل دلسوزی آنها برای مردم است؟

واقعا باید متاسف بود برای آنان که تلاش کردند تا این واسطه‌گری، ببخشید مشاوره را حذف کنند. در صورتی که نمی‌دانند چه آسیب بزرگی به کشور می‌رسد.

لذا با توجه به آنکه احتمال می‌رود در آینده نیز چنین شایعاتی مطرح شود، نیازی به واکنش آن جناب ملک شناس نیست. هوشمندی ما مردم به قدری هست که بدانیم چه خبر است!

خوشی‌تان برقرار
بی‌خبر از دنیا

پایان پیام

کد خبر : 97913 ساعت خبر : 11:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات