ملیکا میرحسینی قهرمان تورنمنت تکواندوی کره شد

به گزارش گلونی ورزشی به نقل از ایسنا در پنجمین روز تورنمنت بین المللی تکواندوی ججو کشور کره جنوبی، ملیکا میرحسینی نخستین طلای بانوان ایران را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، تورنمنت بین المللی تکواندو ججو در کره جنوبی از صبح روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ با حضور ۱۱۳۴ تکواندوکار در دو بخش پومسه و کیوروگی آغاز شده است و فردا (دوشنبه) به پایان می‌رسد. تیم ملی بانوان ایران نیز به منظور کسب آمادگی جهت حضور در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، در این مسابقات حضور یافته است.

در روز پنجم این رقابتها تکواندوکاران اوزان ۶۷- و ۷۳- کیلوگرم تیم بانوان به مصاف رقبای خود رفتند که در پایان، ملیکا میرحسینی به مدال طلای این رقابت ها دست یافت اما، کیمیا علیزاده و زینب اسماعیلی با شکست مقابل رقیبان از دور رقابت ها کنار رفته اند.

ملیکا میرحسینی نماینده وزن هفتم(۷۳- کیلوگرم) ایران در نخستین گام هیون جئونگ هان نماینده کشور میزبان (کره جنوبی) را ۳ بر ۲ از پیش رو برداشت، در دور دوم نیز خالیموا مخرو نماینده تاجیکستان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

او در این مرحله می نا میونگ نماینده دیگر میزبان را ۱۰ بر ۹ شکست داده و به فینال رسید.

میرحسینی در مبارزه فینال نیز برابر تینگ هسیا نماینده چین تایپه با حساب ۱۱ بر ۹ به برتری رسید و ضمن کسب عنوان قهرمانی، نخستین طلای ایران در این مسابقات را کسب کرد.

همچنین در وزن ششم (۶۷- کیلوگرم)، کیمیا علیزاده نخستین مبارزه خود در مرحله یک شانزدهم را با حساب ۸ بر ۲ در مصاف با “وای ئینگ تسانگ” از هنگ کنگ با پیروزی پشت سر گذاشته و راهی مرحله یک هشتم شد.

او در این مرحله ۱۷ بر ۲۲ نتیجه را به یانگ سئو نماینده کشور میزبان (کره جنوبی) واگذار کرده و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۷۳- کیلوگرم نیز زینب اسماعیلی در نخستین مبارزه خود در مرحله یک هشتم با نتیجه ۵ بر ۷ مغلوب موخرو تکواندوکار تاجیکستان شد و از گردونه این مسابقات کنار رفت. ملیکا میرحسینی دیگر تکواندوکار ایران در این وزن است.

مدال آوران تکواندو بانوان ایران تا امروز

وزن ۷۳- کیلوگرم، ملیکا میرحسینی (مدال طلا)

وزن ۴۶- کیلوگرم، مریم ملکوتی‌خواه (مدال نقره)

وزن ۵۷- کیلوگرم، پریسا جوادی (مدال برنز)

حذف شده‌ها:

وزن ۴۹- کیلوگرم، ناهید کیانی

وزن ۵۳- کیلوگرم، الهه شیدایی

وزن ۶۲- کیلوگرم، زهرا شیدایی

وزن ۶۷- کیلوگرم، کیمیا علیزاده

وزن ۷۳- کیلوگرم، زینب اسماعیلی

هدایت تیم ملی تکواندوی بانوان ایران را مهرو کمرانی به عنوان سرمربی، ریحانه فولادی و زهرا حاجی‌وند به عنوان مربی در اختیار دارند. زهرا افتخاری نیز به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.

پایان پیام

کد خبر : 97133 ساعت خبر : 8:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97133
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات