نقش گاوداری در اقتصاد ایران

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: این روزها اقتصاد ایران به گاوداری‌ها وابسته است. هر چند روز خبر احتکار یک کالا از کاغذ گرفته تا لاستیک خودرو در گاوداری‌ها به گوش می‌رسد. انتشار این خبرها، نشان می‌دهد نظر مسئولان و ناظران هم به گاوداری عوض شده و حساسیت بر روی گاوداری‌ها افزایش یافته است.

هر گاوداری، گاوداری نیست

همه گاوداری‌ها مثل هم نیستند. یعنی قرار نیست در همه آنها چیز دیگری غیر از گاو پیدا کنید. پس اگر گذرتان به منطقه‌ای افتاد و از کنار یک گاوداری عبور کردید، قلم و کاغذ برندارید و شروع به محاسبه مساحت مکان مذکور و حجم کالایی که می‌تواند در آن قرار بگیرد نکنید. شاید واقعا مسئول آن، فقط از گاو نگهداری کند.

این اتفاقات، باز همان ضرب المثل معروف «هر گردی، گردو نیست» را یادآوری کرد. البته ما در بسیاری از حوزه‌های دیگر سراغ داریم که تابلوی یک مکان با فعالیتی که در آن می‌شود، یکی نیست. پس نیاز به سر و سامان دادن به این تابلوها بیش از پیش حس می‌شود.

آبروی گاوها در خطر است

حقیقت این است این روزها کسی به فکر آبروی گاوها نیست. تکرار چند باره خبرهای احتکار در گاوداری‌ها، تنها موجب بدنامی گاوها می‌شود. در حالی که هیچ نقشی در آن ندارند. پس بهتر است مسئولان به جای نام بردن از کلمه گاوداری، از این به بعد از کلمات اختصاری استفاده کنند. مثلا بگویند در یک جایی به نام گاف، مقادیر زیادی کالا پیدا شد. بدین شیوه ذهن مردم به سراغ واژه‌های دیگری مثل گوگوریو یا حتی گرجستان می‌رود.

بقیه خوبن

البته شفافیت در این موارد، فایده هم دارد. چون نشان می‌دهد مرغداری‌ها، شیلات، مزارع پرورش خر و قورباغه و بوقلمون و تمساح و… فعلا به سراغ احتکار نرفته‌اند. یا اگر هم رفته‌اند خوب رفته‌اند که لو نروند.

پایان پیام

کد خبر : 98514 ساعت خبر : 11:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98514
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات