نه میلیارد دلار یا نود هزار میلیارد گم شده

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: نه میلیارد دلار ارز دولتی گم شد، یعنی معادل نود هزار میلیارد تومن.
دیدین نماد علمی هم تو زندگی به کارتون اومد، الان دیگه مونده فقط انتگرال و دفترچه بیمه سلامت یه‌جایی تو زندگی به کارمون بیاد!

می‌گن بعد از این خبر سلین دیون محله‌اش رو ترک کرد و خونه‌اش ظرف دو ساعت به فروش رفت. صاحبخونه جدید در اولین حرکت جناب خاوری رو به صرف شام دعوت کرد تا بفهمه رئیس کیه.

بعد از گم‌شدن این پول رئیس‌جمهور به هیئت دولت گفت: تا ظهر این پول رو میز من نباشه همه‌تون باید استعفا بدین و هیئت دولت هم در جواب گفتن، داداش داری اشتباه می‌زنی، ما خوبیم فقط بعضی‌هام اولاد و فک‌وفامیل ناخلف داریم که اونها هم این رقم‌ها کارشون نیس.

بعد از گم‌شدن این پول همه ایستگاه‌های مترو تعطیل شد و همه شهروندان موظف شدن دارایی‌های جیبشون رو اعلام کنن که این وسط وقتی نوبت به من رسید، با در یک عملیات گلریزون مبلغ ۳۰۰ هزار تومن و یه کارت متروی یک‌ساله از طرف مترویی‌های غرب تهران دریافت کردم که از همین تریبون ازشون تشکر می‌کنم.

تکنیک‌تان را به دنیا صادر کنید

بعد از گم‌شدن این پول، ترامپ تو توئیترش دوباره نوشت، ما هیچ پیش‌شرطی برای مذاکره نداریم، فقط مرامی دو تا از این ترفندها رو یادمون بدین. مامانم به رئیس‌جمهور پیغام داد، همونجا تو کابینت اولی رو ببین نیست، بابام برای اینکه کم نیاره گفت: به خدا ندارم، به‌پیر به پیغمبر ندارم و همه نهادهای امنیتی رو به خودش مشکوک کرد . شینزوآبه هم بای دیفالت از مردم عذرخواهی کرد. این وسط ارشمیدس هم از حموم پرید بیرون که بگه یافتم که با جاگیری به‌موقع پلیس امنیت اخلاقی کشف و ضبط شد!

اعتراض مدرن

من خودم رو از تب و تاب ننداختم و حساب کردم با نه میلیارد دلار یا نود هزار میلیارد تومن ۱۲۰ هزار تا مسکن مهر ۷۵ میلیون تومنی می‌شه خرید یا به ۵۰۰هزار نفر حقوق یه‌ساله یک میلیون و پونصدی می‌شه داد. بعد هم به نشونه اعتراض فیلتر شکنم رو خاموش کردم و تلگرامم رو بستم! خلاصه اگه صفری کم و کسر تو محاسباتم بود، بذارین به‌حساب اینکه ما حقوق خودمون رو هم نمیبینیم چه برسه به این ارقام!
البته شما خودتون رو نگران نکنین تا چند ساعت دیگه اعلام می‌شه که پیدا شده و همین جا تو کابینت اولی بغل کاغذها و برنج‌ها و عدس‌ها و شین _جیم‌ و ب،_ز‌ بود!

پایان پیام

کد خبر : 98508 ساعت خبر : 11:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98508
اشتراک در نظرات
اطلاع از
4 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

کریم : به نظرمن دولت اعلام کنه ازیابنده تقاضا می شودآنرا به نزدیکترین صندوق پست بیندازدویا آنراتحویل بیت المال دهدویک میلیون تومان مژدگانی دریافت کندحتما” طرف یکی ازاین دوتاکارراانجام می دهد .امیدبه خدا

من کاری به رقم و این چیزا ندارم ولی به خدا قسم تا یه همچین مردمی داریم که نسبت به همه چیز اینجور بیخیالن از این بدتراشم میبینیم …..میگن دکل نفتی گم شده ….مردم : عهعهعهعهعهعهعه میگن همه چیز گرون شده …مردم : عهعهعهعهعهعهع میگن این همه پول دزدیده شده مردم : عهعهعهعهعهعهع جمع کنید بابا …………….والسلام…

تو این گیری ویری از هر ایرانی یک ونیم میلیون زدن یعنی از هرخونه شش نفره نه میلیون زدن ..بابا دست خوش

سلام . ممنون بخاطر سایت خوبتون.
آقای ساکی شما که آنقدر براتون درست نویسی و ادبیات فارسی مهمه چرا توی بعضی از متن هاتون کلمات رو به انگلیسی مینویسین مثل همین متن که نوشته بای دیفالت. یا توی متن های دیگه همین نویسنده که نوشته: بادی لنگویج، اگزجره، بلک فرایدی.
بهتر نیست معادل فارسی این کلمات را بنویسین؟ معادل فارسی اینها واقعا قشنگ تره.
موفق باشین