نگاهی به اجرای نجات شرکت کنندگان خنداننده شو و نظرات مربی‌ها

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: اگر نقدهای خنداننده شو در پایگاه خبری گلونی را دنبال کرده باشید، ممکن است انتظار داشته باشید این‌بار‌هم با دست‌پر، سراغ اجراهای شرکت‌کنندگان مرحله دوم برویم.

اما واقعیت این است که وقتی خود استندآپ کمدین‌ها به قول خودشان، متنی برای اجرا ندارند، ما هم نمی‌توانیم صرفاً برای اینکه ماجرای نقدها را از سر خودمان بازکنیم، نقد طولانی بنویسیم. اما چند نکته مهم از اجراها گرفته تا نظر مربیان، قابل‌نوشتن است که به آنها می‌پردازیم.

سهیل غلامرضاپور، شاید در فرصتی دیگر

شاید اگر فرصت بخت‌آزمایی دیگری باشد، سهیل غلامرضاپور بتواند استعدادش در استندآپ کمدی را به نمایش بگذارد و شانس ماندن در این عرصه را از آن خودش کند. ممکن است مخاطبان عام، از سوژه‌های او که سوار بر خاطره‌گویی صرف است، استقبال کنند. اما لازم است او از سوژه‌های اجتماعی، استفاده کند تا بتواند نگاه مخاطبان جدی حوزه کمدی و طنز را هم به سمت خودش جلب کند.

امیرحسین قیاسی روی لبه تیغ سوژه‌ها

امیرحسین قیاسی، در طول دو اجرای اخیرش نشان داد که با چالش انتخاب سوژه روبروست. قیاسی در اجرای قبلی خود، زنجیره‌ای از انتقادهای اجتماعی را به شیوه‌ای کاملاً مسلط بیان کرد. اما این‌دفعه، در حاشیه امن خاطره‌گویی حرکت کرد، بدون آنکه در استندآپش خبری از نقد باشد. اینکه چقدر دست او برای انتخاب سوژه‌ها باز است و ترجیح می‌دهد در استندآپ کمدی‌اش نقد کند یا اینکه می‌خواهد روایتگر ماجراهای شخصی‌اش باشد، سؤالی ست که جوابش در ادامه مسابقه مشخص خواهد شد.

ساره رشیدی، دست‌خالی آمد و دست‌پر رفت

به نظر می‌رسد قرار است مُهر یک «بازیگر» بر پیشانی ساره رشیدی بخورد. توانایی در تغییر لهجه‌ها، بیان جذاب و اجرای مسلط او در طول اجراهایش نشان داده است اگرچه بدون متن‌های قوی (بخوانید دست‌خالی) روی صحنه خنداننده شو ظاهر شد، ولی شاید دعوت پانته‌آ بهرام برای بازیگری، رشیدی را به صحنه تئاتر و… بکشاند. اگر چنین شود باید گفت او به آنچه از این رقابت‌ها می‌خواسته رسیده و با تحقق رؤیای بازیگری، دست‌پر از مسابقه خداحافظی کرده است.

آیت بی‌ غم، ارزش ماندن دارد

آیت بی‌غم در اجرای نجاتش برخلاف گذشته، شوخی‌ها را حول محور یک سوژه شخصی (خانه مجردی) شکل داد. قطعاً افت‌وخیزهایی در سوژه استندآپ کمدین‌ها وجود دارد. بی‌غم هم از این قاعده، مستثنا نیست. به‌هر‌حال، او با اجراهایش نشان داده است که طنز اجتماعی را می‌شناسد و ارزش ماندن در این عرصه را دارد.

نقدی بر نظرات مربی‌های خنداننده شو

اگرچه شرکت‌کنندگان خنداننده شو، برای خنداندن مخاطب‌ها ناموفق عمل می‌کنند، اما در‌عوض، برخی از نظرات مربی‌ها به‌قدری، خنده‌دار است که به قول پانته‌آ بهرام اصلاً نمی‌شود به آنها نخندید. هنوز هم به جمله پانته‌آ بهرام، که خطاب به قیاسی گفت «تو جاری هستی و می‌تونی از فاصله در و زمین بری بیرون»!!!، فکر می‌کنم و متوجه نمی‌شوم این جملات، چه پشتوانه‌ای در ادبیات نقد استندآپ کمدی دارند.

فرهاد آئیش هم خطاب به ساره رشیدی، اسباب خنده ما را فراهم کرد. با این حساب هنوز نمی‌دانیم معنی اینکه «کمدی‌ات مثل ابرهایی می‌مونه که باد می‌بردش اینور و اونور»، چه مفهومی دارد. بااینکه کلماتی مثل «شیرینی، نمکی، خوبی، باهوشی و…» مربی‌ها گنگ و مبهم است، اما انگار قرار است کسالت اجراها برای مخاطبان، با همین جملات نغز! مربی‌ها خنثی شود.

پایان پیام

کد خبر : 97872 ساعت خبر : 10:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97872
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

استاد میشه حداقل شما که خیلی کار درست و واردی رای مردم رو هم تحلیل کنی …به هر حال رکن اصلی این مسابقه رای مردمه همون چیزی که خنداننده شو رو متمایز کرده ..تعداد آرا قابل مقایسه با هیج برنامه ی دیگری در تلوزیون نیست …وقتی اساس رای مردم و طبق رای مردم محمد جواد و رحیمیان و صبوری نفرات برترن ..شما توقع چی داری ؟؟ دوستان نظرات شما مثلا خاص و به نظر خودت سطح بالا رو قبول کنن یا دنبال جذب آرا باشن ؟؟ شما در مسابقه ای که رای گیری داره شرکت می کردی کدوم رو انتخاب می کردی ؟؟ حذف یا بالا رفتن ..نه بینی و بین الله ..بگو