پخش خودکشی‌ لایو از اینستاگرام

پایگاه خبری گلونی‌، مهدیسا صفری‌خواه: زن جوانی خودکشی‌ لایو کرد و آن را به‌صورت زنده از اینستاگرام پخش کرد. این زن به‌منظور برگرداندن همسرش به خانه با یک شربت سمی خودکشی می‌کند و متأسفانه این خودکشی منجر به مرگش می‌شود.

جاگیری مردم در زاویه مناسب

وظیفه مردم در زمان مشاهده؛ صحنه‌های چون آزار رساندن فرد به خودش و یا صحنه‌های خشونت در فضای مجازی چیست؟ شاید این سئوال اصلی باشد که خیلی برای آن وقت صرف نمی‌کنیم. گزارش کردن خشونت‌های منجر به جرح به خود فرد و دیگران به پلیس گام اول است.

خودکشی‌ لایو خوراک خبری صفحات زرد

بیشتر تماشاگران صف اول اینستاگرام در چنین مواقعی فقط به‌فکر خوراک برای صفحات زرد خود هستند. مداخله پلیس و اورژانس اجتماعی در چنین شرایط می‌تواند کمک بسیاری به فرد کند.

خودکشی‌ لایو در اینفلوئنسرنماها بحران

خودکشی‌های مجازی با هدف بالا بردن دنبال‌کننده؛ این روزها در فضای مجازی بسیار گسترش پیدا کرده. خودکشی دنیا جهانبخت که با یک روسری سعی داشت خودش را اعدام کند یک شروع عجیب‌و پرحاشیه برای اینفلوئنسرنماها بود.

بعدها اینفلوئنسرنماهای دیگری هم به او پیوستند. آن‌هایی که هیچ‌وقت معلوم نشد واقعاً هدفشان از ترویج ناامیدی در بین مردم چیست؟

هیچ ارگان یا نهادی آنها را مورد عتاب و سرزنش قرار نداد و حتی از آنها توضیح نخواست و همین واکنش‌ها باعث شد تا مردم نسبت به تماشای صحنه‌های خشونت‌بار در فضای مجازی مشتاق‌تر باشند.

بسته‌های سلامت روان را جدی بگیریم

توجه به حداقل‌های استاندارد روانی کمک می‌کند تا برای جلب نظر دیگران؛ خودمان را در معرض خطرهای بزرگ و حواشی عجیب قرار ندهیم. پایش روانی در کشور باید با جدیت صورت بگیرد.

افسردگی را انکار نکنیم

انکار افسردگی و رواج خودکشی و پدیده خودزنی در بچه مدرسه‌ای‌ها به حل معضلات روحی جامعه کمک نخواهد کرد.

شاید بهتر باشد دولت بسته‌های سلامت روان را هم مانند غربالگری‌های فشارخون و قندخون در سبد سلامت خانواده قرار بدهد. غربالگری افراد مبتلا به افسردگی و بیماری‌های ذهنی انکار شده؛ کمک می‌کند تا آسیب‌های اجتماعی و فردی در جامعه کاهش یابد.

آموزش رفع بحران به خانواده‌ها

بازپروری روانی افراد مبتلا به بیماری‌های روانی و دریافت بسته‌های حمایتی خانواده؛ کمک می‌کند تا خانواده‌ها هم به عنوان اولین حلقه مؤثر در روان‌درمانی بتوانند واکنش مناسب را در قبال آسیب‌دیدگان روحی و روانی از خود نشان بدهند و همین حمایت خانواده؛ می‌تواند آرامش را به خیلی از آنها برگرداند. لااقل به آنهایی که درگیر سندرم جلب توجه دیگران هستند.

پایان پیام

کد خبر : 98836 ساعت خبر : 3:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98836
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات