پرونده عجیب عروس آقای سفیر

داستان عروس سفیر ایران در فلان کشور و عینک میومیو و کمربند هرمس و عروسی چندصد میلیون تومنی‌ش به هیچکدوممون ربط نداشت اگر باطن و ظاهر این زندگی هم یه‌جور بود و ما رو با انواع نصایح مبنی بر ساده زیستی و فیک نپوشیدن و حمایت از تولید ملی همزمان مورد تفقد قرار نمی‌داد.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: تا چندوقت پیش فالوئرش بودم اما تو موج عجیبی که راه‌افتاد خیلی‌ها رو آنفالو کردم.

خیلی‌ها که ادعای بلاگر بودن داشتن و هرکدومشون یه‌جوری روی مخم بودن. تٲکید عجیبی روی موفقیت شخصی بدون استفاده از رانت داشت. تو برهه‌ای که ایونت‌های مداسلامی وایرانی برگزار نمی‌شد و با هزار جور سختی برگزار می‌شد همیشه در حال برگزاری ابونت بود.

همیشه پای رانتدر میان است

هشت ماه پیش هم بهش توپیدن که به‌خاطر رانت پدر همسرت رفتی فلان برنامه و تو چشم همه نگاه کرد و گفت این موفقیت‌ها مال خودمه و خیلی‌ها قانع شدن و همونجا بود که پرسید شما اگه رانت داشته‌باشین ازش استفاده نمی‌کنین؟! سئوالش واقعاً چالش‌برانگیز بود.

یک فاکتور چند صد میلیون تومانی

این روزها قیمت کمربندی ۱۳۰ میلیونی و عینک‌های ۷۰ میلیونی و لباس‌های برندش حاشیه‌ساز شده و خودش و همسرش درگیر پاسخ‌دهی به افکار عمومی هستن، لااقل تو فضای مجازی که این‌جوریه. اونها تلاش می‌کردن که برچسب آقازادگی رو از خودشون بردارن اما انگار مردم تشنه باز کردن گره کور داستان اونها و تعریف ساده‌زیستی با این رقم و عددها بودن و ماجرا شکل جدی‌تری گرفتن.

ماجرای عروسی لاکچری

عروسی تو فلان تالار شهرک غرب که لو رفت، همسرش مجبور شد رسید کارتخون تالار رو رسانه‌ای کنه و ادعا کرد با ۵۰ میلیون تومن برای ۵۰۰ نفر عروسی گرفته. در حالی که حداقل هزینه ورودی تالار برای هر نفر معادل ۳۵۰ هزار تومنه و بدون در نظر گرفتن، لباس و میک‌آپ عروس و باقی هزینه‌ها شما با اون ۵۰ میلیون باید چندبار دیگه هم کارت بکشی. مردم خوب می‌دونن که بانک مرکزی چندی پیش سقف تراکنش مالی با دستگاه پوز رو ۵۰ میلبون تومن قرار داده.

عینک و کمربند بحث‌برانگیز

داستان عروس سفیر ایران در فلان کشور و عینک میومیو و کمربند هرمس و عروسی چندصد میلیون تومنی‌ش به هیچکدوممون ربط نداشت اگر باطن و ظاهر این زندگی هم یه‌جور بود و ما رو با انواع نصایح مبنی بر ساده زیستی و فیک نپوشیدن و حمایت از تولید ملی همزمان مورد تفقد قرار نمی‌داد.

مدیریت افکار عمومی

مسئله می‌تونست در حد یه ژن خوب و اقرار صریح مثل اون‌چیزی که پسر دکتر عارف صراحتاً بهش اقرار کرد باقی بمونه اما حالا مسئله دستاویز همه گروه‌ها شده. حتا مسئله تسویه حساب‌های شخصی رو هم می‌شه در نظر گرفت.

مردم خسته‌اند

عادی شدن استفاده از امکانات خاص برای گروهی خاص تر و بعدتر عنوان کردنش به عنوان موفقیت شخصی باعث می‌شه جامعه به پرونده‌های زردی از جمله مسئله عروس آقای سفیر ایران در فلان کشور علاقه‌مند بشه. هنوز در حال لایو دادن و جواب دادن هستن ولی از خشم مردم برای تناقض‌های آشکار زندگی‌شون ذره‌ای کم نشده. کاش اونها می‌فهمیدن مردم خسته ان لااقل تو دایره بسته‌تری شوآف کنین.

حلقه گمشده حریم خصوصی

می‌شه مردم رو دعوت کرد به رعایت حریم خصوصی دیگران اما برای کسانی‌که که با شوآف قصد بولد کردن جذابیت‌های ظاهری زندگی‌شون در چشم افکار عمومی رو دارن این‌کار سخت‌تره و نمی‌شه. شاید اوضاع نامتناسب اقتصادی و استفاده از رانت‌ها و خالی‌بودن جیب مردم حالا حالا این پرونده رو در صدر پرونده‌های خاص نگه‌داره. پرونده‌ای که ظاهراً خیلی‌ها رو وادار به پاسخگویی می‌کنه.

پایان پیام

کد خبر : 97464 ساعت خبر : 11:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97464
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات