چالش سوزاندن شرکت آدیداس

یکی از نمایندگان مجلس در اعتراض به تحریم آدیداس گفت: «چالش نخریدن و به آتش کشیدن آدیداس باید در کشور فراگیر شود. در این رابطه می‌توان به نشانه اعتراض انباری از آدیداس را به آتش کشید.»
پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: روزنامه شرق در خبری نوشت: «تعدادی از فرهنگیان آموزش و پرورش که به صدور احکام حقوقی‌شان معترض هستند، فیش‌های حقوقی‌شان را در برابر مجلس به آتش کشیدند.»
همچنین در خبر دیگری منتشر شد، یکی از نمایندگان مجلس در اعتراض به تحریم آدیداس گفت: «چالش نخریدن و به آتش کشیدن آدیداس باید در کشور فراگیر شود. در این رابطه می‌توان به نشانه اعتراض انباری از آدیداس را به آتش کشید.»

کپی‌برداری

این دو خبر در یک روز منتشر شد. اما اینکه کدام حادثه اول رخ داده‌است و بعد، از رویش کپی‌برداری شده‌است معلوم نیست. از این جهت می‌گویم کپی‌برداری، زیرا در هر دو رخداد، پای آتش در میان است. در یکی آتش سوزانده است و در دیگری قرار است بسوزاند. مکان هر دو رخداد نیز، مجلس بوده‌است.
به عبارت دیگر معلوم نیست، اول معلم‌ها در مقابل مجلس فیش‌های خود را آتش زده‌اند بعد نماینده‌ مجلس پیش خودش فکر کرده‌است: عجب ایده خوبی! و بعد طرح آتش زدن آدیداس را داده‌ است. یا اول نماینده مجلس به نشانه اعتراض، طرح آتش زدن انبار را ارائه داده‌است و بعد معلم‌ها که برای اعتراض به فیش‌ها جمع شده‌ بودند، خبر را می‌شنوند و می‌گویند: چه طرح خوبی و بعد فیش‌ها را آتش می‌زنند.
برای بررسی بهتر موضوع می‌توانیم به ضرب‌المثل «آتش بیار معرکه» مراجعه کنیم.

آتش بیار معرکه از کجا آمده‌ است

در گذشته موسیقی رواج چندانی نداشت. با این حال در مجالس، از دف و ضرب برای شادی استفاده می‌شد. همه افرادی که در گروه موسیقی قرار داشتند نیز، اهل ساز و آواز بودند و سر رشته‌ای از آن داشتند به جز یک نفر به نام «آتش بیار».
«آتش بیار» کسی بود که هیچ چیزی از ساز و آواز نمی‌دانست اما کارش بسیار تأثیرگذار بود. در واقع اگر آتش بیار نبود بساط موسیقی هم برچیده می‌شد.
زیرا دف و ضرب از پوست و چوب ساخته می‌شوند. در تابستان و بهار به علت خشک شدن پوست ضرب خوب کار نمی‌کرد. از این جهت آتش‌بیار شغل دیگری داشت که موضوع بحث ما نیست. اما در زمستان و پاییز به علت رطوبت و سردی، پوست دف مرطوب می‌شد. و آتش‌بیار دف را با آتش خشک می‌کرد تا عملکردش بهبود یابد.
از این جهت با اینکه آتش‌بیار هیچ علمی در رابطه با موسیقی نداشت اما نقش مهمی در برقراری مجلس داشت.
و اگر قرار بود فردی به عنوان مجرم اصلی انحطاط بازخواست شود، آن فرد «آتش‌بیار» بود. زیرا اگر او نبود، بساط معرکه‌ای هم نبود.
از همین رو به کس که ولی مدام هیزم در آتش اختلافات این و آن می‌ریزد، می‌گویند «فلانی آتش بیار معرکه» است.
اما از این همه آتش و آتش بازی که بگذریم بهترین روش همان است که رئیس فدراسیون فوتبال گفتند. وادار کردن شرکت آدیداس به عذرخواهی از مردم ایران. تا دیگر ما را تحریم نکند.
پایان پیام

کد خبر : 97196 ساعت خبر : 1:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97196
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات