کتاب هدیه دادن را از ربیعی یاد بگیرید

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: رسم هدیه دادن کتاب خیلی خوب است. این رسم اگر در میان مسئولان رواج یابد می‌توان امید داشت تا مردم هم بیشتر کتاب بخوانند. آقای علی ربیعی وزیر کار سابق، بعد از آنکه خودش هم کارش را از دست داد، فرصت بیشتری برای کتاب خواندن پیدا کرد.

علی ربیعی در توییتر خود نوشت: کتاب شازده کوچولو را برای علی لاریجانی می‌فرستم. زیر این متن خط می‌کشم « فرمانروا به شازده گفت: تو را وزیر دادگستری می‌کنم. شازده: کسی نیست که من او را محاکمه کنم. فرمانروا گفت: خودت را محاکمه کن. سخت‌ترین کار دنیاست اینکه بتونی درباره خودت قضاوت درستی داشته باشی و عادلانه خودت را محاکمه کنی. »

البته ایشان به دلیل اینکه می‌داند هر لحظه احتمال دارد به ایشان پست‌های مختلف پیشنهاد شود و نتواند روی پیشنهاددهنده را زمین بیندازد، کتاب‌های کم حجم را انتخاب کرده است تا نصفه و نیمه نماند.

پیشنهاد خود ما این است که آقای ربیعی، این کتاب خواندن را به یک چالش تبدیل کند. ایشان می‌تواند این روزها که وقت بیشتری دارد، آغازگر یک پویش کتابخوانی هم باشد. به خصوص که بسیاری از مسئولان بارها در مصاحبه‌های خود گفته‌اند وقت سینما رفتن و کتاب خواندن و تئاتر تماشا کردن ندارند و صبح تا شب در حال تصمیم‌گیری‌هایی هستند که نتیجه‌اش را می‌بینیم.

چرا خارجی؟

حقیقت این است که انتظار داشتم آقای ربیعی به عنوان کسی که مدتی به عنوان وزیر کار فعالیت می‌کرد، یک کتاب ایرانی را رئیس مجلس هدیه می‌داد تا حداقل تبلیغی برای کتاب ایرانی هم باشیم.

اگر ایشان اصرار داشت تا از کتاب خارجی، نقل قول کند لااقل یک کتاب کمتر شناخته شده را معرفی می‌کرد. یعنی آقای لاریجانی تا امروز شازده کوچولو را نخوانده است؟ خب چه تضمینی است با توصیه آقای ربیعی بخواند؟

کتاب رسید یا نه؟

شاید هم آقای ربیعی خودش تازه این کتاب را تمام کرده است و به همین دلیل هنوز در فضای شازده کوچولو سیر می‌کند. یادمان باشد حتما از آقای لاریجانی بپرسیم کتاب به دستشان رسید یا نه!

پایان پیام

کد خبر : 98649 ساعت خبر : 11:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98649
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات