جناب استاندار لطفا پل دره خزینه لرستان را فراموش نکنید

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: ابتدای امسال بود که پل دره خزینه را افرادی ناشناس تخریب کردند و این پل که تبدیل به یکی از جاذبه‌های پلدختر شده بود به تاریخ پیوست.

دره‌ خزینه نام جاذبه‌ای منحصر به فرد است که در میانه‌های جاده پلدختر به اندیمشک و در جوار روستایی به همین نام قرار دارد.

این پل به طول ۱۱۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر و عرض دهانه ۸۰ متر برای تحقیقات سدسازی بر روی کرخه بر روی این دره ساخته شده بود.

پس از تخریب این پل و انعکاس زیاد در فضای مجازی، دکتر موسی خادمی استاندار لرستان در این مورد یادداشتی منتشر کرد.

در قسمتی از این یادداشت آمده بود: روز پنجم فروردین به مدیر کل محترم گردشگری گقتم موضوع را بررسی کند ایشان بازدید کردند و ضمن تائید استقبال مردم بر عدم اطمینان از ایمنی پل به لحاظ فنی تأکید کردند.

ایشان در پایان یادداشت این وعده را داد بود که در سال نودوهفت با همکاری مسئولین در استان ایلام بتوانیم در این منطقه به نحو مناسبی پذیرای گردشگران عزیز باشیم.

پل دره خزینه لرستان
پل دره خزینه لرستان

پل دره خزینه لرستان

اما تا امروز که نزدیک به شش ماه از آن تاریخ می‌گذرد اقدامی در این مورد به صورت عملی و میدانی انجام نشده است.

این منطقه که شباهت‌های زیادی با گرند کنیون در ایالات متحده دارد و در سال‌های گذشته گردشگران زیادی را به بهانه همین پل پذیرا بود و عینیت این بازدیدها را در تصاویر گذاشته شده در فضای مجازی مشاهده می‌کردیم، حالا چندان رونقی ندارد.

استفاده از ظرفیت بالای گردشگری این منطقه و ساخت پل جدید، بهسازی جاده دسترسی و ایجاد فضاهای خدماتی به گردشگران، همان‌طور که استاندار قولش را داده است، می‌تواند دره خزینه را به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در غرب کشور به ویژه در فصل‌های خنک سال کند.

پایان پیام

کد خبر : 100745 ساعت خبر : 11:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100745
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات