جنجال یک بنر در شهر تهران درباره زنان

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: امروز تصویری در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که یک بنر نصب شده در «نمایشگاه زنان و تولیدات ملی» واقع در بوستان گفتگو را نمایش می‌داد.

جنجال یک بنر در شهر تهران درباره زنان

این بنر که توسط شهرداری تهران طراحی و نصب شده است با واکنش‌های متفاوتی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. در ادامه تعدادی از این واکنش‌ها را می‌خوانیم.

نظر مخالفین

برخی می‌گویند این نوع نگاه به زن، یک نگاه ابزارگونه است. مگر بانوی محترم ایرانی شمشاد و تیر چراغ برق و درخت است که وظیفه‌ی زیباسازی شهر را برعهده داشته باشد؟

برخی می‌گویند حتا اگر شهرداری بخواهد رنگ‌هایی که دلش می‌خواهد را تبلیغ کند، حق ندارد به زنان و مادران چادری ایرانی توهین کند. این بنر شهرداری به معنای این است که مادران و خواهران چادری ما سال‌هاست که با چادر مشکی خود چهره‌ش شهر را زشت کرده‌اند.

برخی دیگر می‌گویند ضربدر زدن روی رنگ سیاه، آن هم در آستانه‌ی سیاه‌پوش شدن شهر در ایام محرم، معنای دیگری می‌تواند داشته باشد.

نظر موافقین

بعضی‌ها می‌گویند نصب یک بنر حتا اگر آرم شهرداری روی آن باشد بیانگر نظر و گرایش مسئولان شهرداری نیست. هرکس حق دارد رنگ مورد علاقه خود را به عنوان پوشش استفاده کند.

برخی می‌گویند از نظر اسلام و همچنین روانشناسی رنگ سیاه، رنگ پسندیده و توصیه‌شده‌ای نیست. اقدام شهرداری هم در راستای نظر اسلام بوده است.

پایان پیام

کد خبر : 100634 ساعت خبر : 10:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100634
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

خداوند ان شاءالله همه ی نامردایی رو که نون شون و مقامشون و رفاهشون رو ،( توو این مملکتی که از اسلام حیثیت و حیات و شخصیت گرفته) ، از برکت خون جوونای مؤمن و پاک باخته یی که به عشق چادر مشکی حضرت زهرا سلام الله علیها از همه چیزشون گذشتن و رفتن ، دارن، ولی هر لحظه بجای خدمت به این مردم مظلوم با یک شیطنت جدید، دل خانواده شهدا و همه ی مؤمنات این سرزمین رو خون می کنند، با عمرسعد و ابن زیاد ملعون محشور کنه و ازشون نگذره همونطور که ما نخواهیم گذشت بخصوص در زمانی که بیرقهای سیاه عزای حسینی، در کالبد این شهر مُرده، روح غیرت و حیات دمیده.
ولی بدونند که وعده ی الهی بر نابودی باطل و استقرار حق قرار گرفته و نور الهی با این حماقت ها و شیطنت های بیشرمانه خاموش نخواهد شد. ان شاء الله.

سلام. گزارش خیلی خیلی منفعلانه ای بود. خب اینایی که نوشتیدو که خودمونم تو توئیتر و اینستاگرام دیده بودین. یه تحلیلی چیزی…