امیر حسین قیاسی و راه درازی که در پیش دارد

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: امیر حسین قیاسی در طول رقابت‌های خنداننده شو، اوج و فرودهایی داشت و جزو کسانی بود که به نیمه‌نهایی هم راه پیدا کرد.

استندآپ کمدی خداحافظی قیاسی

سوژه‌های امیرحسین قیاسی

امی رحسین قیاسی و آیت بی غم، جزو کسانی بودند به سوژه‌های اجتماعی پرداختند.

سوژه‌هایی که بسیاری از شرکت‌کننده‌های دیگر، حاضر نشدند ریسک‌اش را به جان بخرند و ترجیح دادند اجرایشان را روی شوخی‌های جنسی، تمسخر و خاطره‌گویی سوار کنند.

با‌اینکه قیاسی، در برخی اجراهایش سراغ موضوعات عامه‌پسند هم رفت اما همچنان می‌توان انتخابش برای سوژه‌ها را تحسین کرد.

امیرحسین قیاسی در‌مجموع، استندآپ کمدی‌اش را به موضوعاتی مثل فقر، رفتار مسئولان، رانت‌خواری و… اختصاص داده است.

او در آخرین اجرایش در مرحله حذفی هم درباره «قدرت پول» گفت و برای جمله «با پول، همه کاری می‌شه کرد» مصداق‌های خنده‌دار، اغراق‌آمیز و البته تلخی را بیان کرد.

امیر حسین قیاسی و راه درازی که در پیش دارد

این روزها استندآپ کمدی، تبدیل به یک ژانر پر طرفدار شده و توانسته برای خیلی‌ها منبع درآمد باشد. اما نباید فراموش کنیم که یک استندآپ کمدین موفق، نیاز به ابزارهای مختلفی دارد.

مهم‌تر از هر تکنیکی، جهان‌بینی فرد است که باید در خدمت خلق دنیایی بهتر باشد. طنز می‌تواند سازندگی را رقم بزند و تا وقتی کمدین دغدغه‌های انسانی نداشته باشد، اتفاق خوبی هم نخواهد افتاد و استندآپ کمدی به ورطه ابتذال می‌افتد.

امیر حسین قیاسی، همان‌طور که خودش هم گفت اول راه است. البته او نشان داد در همین ابتدای راه هم از بقیه شرکت‌کننده‌ها بهتر بوده است.

اول نشدن، آخر کار نیست

با اول نشدن، همه‌چیز تمام نمی‌شود. امیرحسین قیاسی در ادامه می‌تواند با پرداختن به طنز فاخر، توجه مخاطبانی را به خودش جلب کند که حاضر نیستند به هر‌چیزی بخندند.

اگر‌چه شوی استعدادیابی خنداننده شو، یک سکوی پرش است اما اول نشدن در آن، آخر کار نیست و مخاطبان از افرادی مثل آیت بی غم و امیرحسین قیاسی انتظار دارند در مسیر استندآپ کمدی بمانند و حرف دل مردم را با شوخ‌طبعی بیان کنند.

پایان پیام

کد خبر : 99449 ساعت خبر : 12:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99449
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

به نظر من از هر لحاظ عالین .من به راحتی با متناشون ارتباط برقرار می کردم . اجراشون هم که بی نظیره

وقتی نقد میکنین باید تمام جوانب رو در نظر بگیریدوفتی میگین تنها امیر حسین و ایت مشکلات اجتماع رو میگفتن غلط هست چون صبوری تو استند اپ سومش راجع بیشتر مشکلات گفت از موسسه مالی اعتباری از گرون شدن لحظه ای از حباب حالا میشه امیر حسین رو گفت به مسایل اجتماع فکر میکنه وبیان میکنه اونارو ولی خودش و ابوطالب انگار انشامیخونن نه حرکتی حتی تو صورتشون هیچ تغییری ایجاد نمیشه ایت هم لطفا اسمش رو نیارین انگار فقط خودش دندونپزشکی میخونه وباسواده و بقیه براش مینویسن اماده میدن حفظ کنه من نمیدونم به کدوم مسیله اجتماع اشاره کرد فحش تو فضای مجازی که یکی از بی اهمیت ترین مشکلات امروز یا به نفقه ندادن براد پیت به جولی این مسخره بازیا چیه ما مشکلات اجتماع رو میدونیم وحفظیم یکی رو میخوایم مارو ۱۰ دقیقه بخندونه نه اینکه مشکلاتمون رو یادمون بیاره به نظ ر من صبوری حقش هست اول شه چون قیافش بامزست متنش عالیه واکت بدن مناسبی داره وطرز بیان عالی که هیجان میده به شنونده متنش یه جوری هست که بهت اجازه نمیده فکر کنی الان چه اتفاقی میافته

((سایر شرکت کننده ها ترجیح دادند اجرایشان را روی شوخی‌های جنسی، تمسخر و خاطره‌گویی سوار کنند))

همین نشون میده که نویسنده ی این نقد با بازی با کلمات داره سعی میکنه سلیقه قابل احترامِ عده کثیری از مردم رو زیر سوال ببره… هرکسی از یه سبکی خوشش میاد قرار نیست همه اون طوری رفتار کنن که شما دلتون میخواد
یه عده سبک ایت… یه سری سبک قیاسی …گروهی سبک وحید …
حداقل معنی استنداپ کمدی رو تو ویکی پدیا بخونید
((نوعی از کمدی است که در آن، اجراکننده بدون وجود دیوار چهارم و به‌صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می‌کند.
این کمدی معمولاً توسط یک نفر اجرا می‌شود. در این نمایش، کمدین با اجرای سریعی از داستان‌گویی، لطیفه و شوخی‌های کوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی که جمع تماشاگران پذیرای آنها باشند، به انتقال مضامین می‌پردازد))
اگه خیلی کمدی رو میشناختین و ادعای کار بلدی تونه الان بجای اینکه بشینید ایراد بنی اسرائیلی در بیارین از بقیه شرکت کننده ها و با الفاظ تحقیر امیز و تیتر های اغراق آمیز تخریبشون کنید ، شما استنداپ اجرا میکردین وگرنه این کاری که شما میکنید رو همه بلدن حتی بهتراز شما بلدن
یه مشت مثلا منتقد کم سواد پر ادعا…….