اگر می‌توانید در رسانه ملی حرفی تازه بزنید

اگر می‌توانید در رسانه ملی حرفی تازه بزنید، اگر نمی‌توانید، خدا نگهدار.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اگر یک روز از صبح تا شب بخش‌های خبری تلویزیون را به‌ویژه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تعداد انگشت‌شماری از مسئولان پاسخ‌های درخور توجه و قابل اعتنایی به پرسش‌های مطرح‌شده می‌دهند.

بیشتر آن‌ها حرف‌هایی کلی می‌زنند که مردم عادی هم از پسِ آن‌ها برمی‌آیند. به‌عنوان مثال در پاسخ به این‌که کدام دلایلی باعث شده که اوضاع اقتصادی کشور اینگونه باشند، می‌گویند نقدینگی و انباشت نقدینگی. شما امروز اگر در یک کوچه از یک پسربچه یا دختربچه هم بپرسید که چه چیزی باعث می‌شود که اقتصاد ایران به هم بریزد، می‌گوید نقدینگی. مسئول که نباید همان حرف‌هایی را بزند که ما سال‌ها شنیده‌ایم؛

چطور می‌شود که بعد از چهار دهه، هنوز مسئولان در بخش‌های خبری تلویزیون از ناکارآمدی بخش‌های خود و به قول خودشان عدم مدیریت حرف می‌زنند. تا کِی باید از عدم مدیریت حرف بزنیم، تا کِی باید از ناکارآمدی صخن بگوییم، تا کِی باید بگوییم حباب است نخرید، حباب است صبر کنید، حباب است عجله نکنید؟

کلی‌گویی‌ها در مورد مسائل اقتصادی کِی می‌خواهد تمام شود؟

این حرف‌های تکراری، این کلی‌گویی‌ها در مورد مسائل اقتصادی کِی می‌خواهد تمام شود؟ تا کِی می‌خواهیم همه کاسه و کوزه‌ها را بر سر جو روانی بشکنیم؟ تا کِی می‌خواهیم بگوییم رانت است، جلوی رانتخواران را بگیرید؟

این‌که ما از صبح تا شب در رسانه‌ها درباره این صحبت کنیم که جلوی رانت‌خواران را خواهیم گرفت، اما روز به روز تعداد ویلاها در جنگ‌های هیلکانی بیشتر شود و روز به روز ژن‌های خوب، جنگل‌ها و مراتع ملی را تصرف کنند و خانه بسازند.

رسانه ملی

این مشکلات با حرف حل نمی‌شود؛ این همه درباره قیمت خودروهای داخلی مردم فریاد زدند و مسئولان پاسخ‌های کلی دادند؛ عاقبت کار به کجا کشید؟ کشور نیازمند کلی‌گویی نیست، کشور نیازمند راه‌حل‌های اساسی است. گوش مردم عادت کرده است به شنیدن بعضی از سخن‌ها. اگر می‌توانید در رسانه ملی حرفی تازه بزنید، اگر نمی‌توانید، خدا نگهدار.

پایان پیام

کد خبر : 100282 ساعت خبر : 11:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100282
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات