غیرت لری را از این فروشنده یاد بگیرید

کاش همه کشاورزان و مسئولان جهاد کشاورزی در لرستان تعصب و غیرت لری این مرد هندوانه‌فروش را داشتند.

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: استان لرستان، قطب بسیاری از محصولات کشاورزی است.

زرد آلوی لرستان، انجیر سیاه لرستان، آلو سیاه لرستان، سیب زمینی و پیاز، گیلاس لرستان، گلابی لرستان، به لرستان و بسیاری دیگر از این محصولات در استان لرستان تولید می‌شوند و حجم عمده‌ای از این محصولات که در سراسر کشور توزیع می‌شود، مربوط به استان لرستان است.

انار سیاو

انار شهرستان کوهدشت شهرتی در میان محصولات استان لرستان دارد، اما در استان‌های مجاور به‌نام انار لرستان عرضه نمی‌شود و کسی این انار منحصربفرد را به اسم کوهدشت و لرستان نمی‌شناسد، همچنان که انگور سیاه را در استان‌های کشور به‌‌نام انجیر خرم‌آباد یا پلدختر یا لرستان تبلیغ نمی‌کنند.

محصولات لرستان به‌نام استان‌های دیگر فروخته می‌شود

یکی از دردهای کشاورزی استان لرستان هم این است؛ محصولاتش به‌نام استان‌های دیگر فروخته می‌شود و مسنولان در این استان در طول این سال‌ها هیچ تلاشی برای برندسازی محصولات این استان نکرده‌اند تا همه مردم بدانند که حجم عمده‌ای از انار و حجم عمده‌ای از انجیر سیاه و حجم عمده‌ای از به که در کشور توزیع می‌شود، از لرستان می‌آید.

غیرت لری

آن‌ها باید بدانند که محصولات لرستان کدام هستند و چه محصولات باکیفیتی در این استان تولید می‌شود. اما برخی از فروشندگان دوه‌گرد و سیار در شهر خرم‌آباد، محصولات این استان را با تعصب خاصی تبلیغ می‌کنند.

نمونه‌اش عکسی که می‌بینید. کاش همه کشاورزان و مسئولان جهاد کشاورزی در لرستان تعصب و غیرت لری این مرد هندوانه‌فروش را داشتند؛

تعصبی که خوب است. تعصب، همیشه و همه جا بد نیست. این تعصب در معرفی هندوانه لرستان به‌عنوان یک محصول خوب و عالی ستودنی است و باید سرمشق دیگران قرار بگیرد.

اگر محصولات کشاورزی لرستان برند شوند و مردم آن‌ها را به نام لرستان بشناسند، بازار این محصولات نیز رونق می‌گیرد، چون مردم می‌دانند که انجیر سیاه خوب و انار خوب در لرستان به دست می‌آید و هر بار که می‌خواهند این محصولات را خریداری کنند، به دنبال آن انار و انجیر هستند که از لرستان می‌آید.

پایان پیام

کد خبر : 100472 ساعت خبر : 11:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100472
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات