مردم نگران گرانی پوشک بعد از وفور پوشک هستند

مردم نگران گرانی پوشک بعد از وفور پوشک هستند.

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد:این چند روز نوبت پوشک بود که تیتر یک رسانه‌ها شود. پوشک بچه شاید در نگاه اول مهم نباشد ولی کمبود و گرانی آن بسیاری از خانواده‌هایی که نوزاد دارند با مشکل مواجه شده‌اند.

مشکلات اقتصادی این روزها اعصاب همه را خراش می‌دهد و این بحران تا جزیی‌ترین مسایل زندگی مردم نفوذ کرده است.

هربار جنسی نایاب و کمیاب می‌شود و پس از مدتی با چندین برابر قیمت گذشته به بازار برمی‌گردد.

در همین رابطه رئیس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران گفت: «یقیناً مشکل کمبود به زودی حل خواهد شد. مقدار زیادی مواد اولیه شرکت‌های تولیدکننده در گمرک است که با ترخیص آنها تولید بیشتری خواهیم داشت. تقاضای کاذب وجود دارد. از آنجایی که تاریخ انقضای محصولات سلولزی بهداشتی سه ساله است و امکان ماندگاری آنها طولانی‌مدت است طبیعی است که مصرف‌کنندگان پوشک برای اطمینان‌خاطر این محصول را بیش از اندازه مصرف معمول خود تهیه و در منزل نگهداری می‌کنند»

مردم نگران گرانی پوشک بعد از وفور پوشک هستند

این صحبت‌ها همیشه و در مورد باقی لوازم و مواد مورد نیاز خانواده‌ها گفته شده است ولی همانطور که گفته شد پس از بازگشت شاهدیم که باید آن جنس را با قیمت جدید و گران شده تهیه کنند.

پس نگرانی اصلی مردم کمبود پوشک نیست. آنها می‌دانند دیر یا زود انبارها باز می‌شود و بازار پر از پوشک می‌شود. مردم از این نگرانند که پس از وفور دوباره پوشک به بازار باید قسمت عمده درآمد خود را بابت همین یک قلم بدهند.

نکته دیگر این است که چرا باید یک لوازم بهداشتی با این درجه اهمیت و این عمومیت مصرف، به یکباره نایاب شود؟ آیا باز هم مانند دیگر اجناس گران شده، دست‌های پشت پرده هستند که برای پوشک هم تعیین تکلیف می‌کنند؟

مدیرانی که به این راحتی از برطرف شدن این پوشک در آینده نزدیک صحبت می‌کنند باید پای درد دل اقشار پایین درآمدی جامعه بنشینند و ببینند همین پوشک چه مشکل بزرگی برای آنها شده است. ببینند و بشنوند که چه طنزهای تلخی در این مورد ساخته شده است و این وسیله ضروری بهداشتی را مردم به چه مسائل مهم‌تری پیوند زده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 100269 ساعت خبر : 11:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100269
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات