هفته فرهنگی قزوین برگزار می‌شود

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: هفته فرهنگی قزوین از سوم تا نهم شهریور با ۷۰ عنوان برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزار می‌شود.

نهم شهریور، سالروز انتخاب قزوین به‌عنوان پایتخت دولت صفوی و انتقال پایتخت از تبریز به این شهر زیباست.

قزوین را باید دید

برای دیدن قزوین، باید حداقل چهار روز زمان بگذارید و با یک برنامه‌ریزی منظم و هدفمند، به سراغ دیدن جاذبه‌های داخل شهر بروید.

قطعاً برای دیدن الموت، دریاچه اوان، ایوان سنگی نیاق، باغستان‌های قزوین و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خارج از شهر، به زمان بیشتری نیاز دارید.

حمام قجر، کلیسای کانتور، خانه و حسینیه امینی‌ها، کاخ‌موزه چهلستون، مسجد جامع قزوین، بقعه پیغمبریه، آب‌انبار سردار بزرگ، فقط تعدادی از اماکن دیدنی قزوین هستند.

قزوین نزدیک‌ترین مقصد گردشگری

اگر جزو کسانی هستید که برای سفر کردن، فقط گزینه «شمال» به ذهنتان می‌رسد، باید بگویم شما یکی از نزدیک‌ترین مقاصد گردشگری را ازدست‌داده‌اید. زیرا این شهر، پر است از بناهای تاریخی که خیلی‌هایشان شهرت خاصی پیداکرده‌اند. مثل سعد‌السلطنه که از معروف‌ترین کاروانسراهای سرپوشیده ایران است.

هفته فرهنگی قزوین

به گزارش روابط عمومی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، شعار این هفته، «قزوین شاداب، نزدیک‌ترین مقصد» است.

به گفته وی، «امسال بیش از ۷۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در طول هفته فرهنگی قزوین باهدف «شناساندن ابعاد مختلف فرهنگی و هنری قزوین به شهروندان و گردشگران به‌عنوان مقصدی در دسترس و نزدیک»، «معرفی مزیت‌های مطلق قزوین در حوزه فرهنگی، هنری و مذهبی به مردم (ابنیه، مفاخر، هنر خوشنویسی)»، «حساس سازی مدیران و شهروندان نسبت به سرمایه‌های شهری» و «تلاش در جهت افزایش حس تعلق‌خاطر به شهر و مشارکت با مدیریت شهری» در سطح شهر قزوین بالاخص در نواحی منفصل و مناطق کمتر برخوردار اجرا خواهد شد.

«اولین جشنواره ملی طنز ادبی فارسی» نیز از ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین است. همچنین شب فرهنگ هنر در برج میلاد در قالب یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی، برگزار می‌شود».

پایان پیام

کد خبر : 99556 ساعت خبر : 11:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99556
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات