اخبار را به سبک گلونی بخوانید ...

بانک مرکزی و راه جدید پیچاندن مردم

بانک مرکزی و راه جدید پیچاندن مردم

پایگاه خبری گُلوَنی؛ محسن فراهانی:  روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: به مناسبت روز نابینایان، یک باجه از یک شعبه هر بانک مخصوص خدمت به روشندلان می‌شود.

بی‌شک شنیدن این خبر کام بسیاری از ما را شیرین کرد.

در روزگاری که جز خبر اختلاس و بی‌کاری و مرگ و میر خبر دیگری به گوش‌مان نمی‌رسد، این یک تکه الماس گران‌بهاست.

اما این طرح یک باگ بسیار بزرگ دارد. ضعفی که احتمالاً در نحوه‌ی اجرای این طرح روی خواهد داد. ادامه‌ی این مطلب را بخوانید تا نکته‌ی منفی طرح جدید بانک مرکزی را بدانید.

تصور کنید به یکی از شعب بانک‌ها مراجعه کردید. بانک مورد نظر پنج باجه دارد. پشت یکی از باجه‌ها یک نفر نشسته و در حال انجام کاغذبازی‌های بانکی است و سیستم اعلام شماره‌اش نیز خاموش است.

یکی دیگر از باجه‌ها خالی است. کسی پشت آن نیست.

وقتی سوال می‌کنید، می‌گویند رفته سرویس‌بهداشتی. باجه‌ی دیگر هم خالی است. طرف رفته برای ناهار. می‌ماند دو باجه.

پشت یکی از این دو باجه فردی بی‌کار نشسته و با موبایلش دارد از این یارو بازی‌های رنگی رنگی که نمایندگان مجلس بازی می‌کنند، بازی می‌کند.

باجه‌ی دیگر که تنها باجه‌ای است که شماره‌های نوبت را اعلام می‌کند هم بسیار شلوغ است.

می‌روید نزد کارمندی که دارد با موبایل بازی می‌کند و بی‌کار است. از او می‌خواهید کارتان را راه بیاندازد. می‌گوید من باجه مخصوص نابینایان هستم.

ببخشید نمی‌تونم برای شما کاری انجام بدهم.

بانک مرکزی و راه جدید پیچاندن مردم

نیم ساعت می‌گذرد ولی کارمندی که دستشویی رفته و بود و آن دیگری که ناهار رفته بود نمی‌آیند. علت را که می‌پرسید، می‌گویند آمدند. منتها آن یکی از دستشویی آمد و رفت ناهار. دیگری هم از ناهار آمد و رفت دستشویی.

یک ساعت می‌گذرد و بالاخره یکی از کارمندان می‌آید. تا این کارمند می‌آید آن که موبایل‌بازی می‌کرد می‌رود. می‌روید پیش کارمندی که تازه آمده.

می‌گوید ببخشید همکارم رفت ناهار. الان من باجه‌ی مخصوص نابینایان هستم.

خلاصه این عزیزان برای پیچاندن مشتری خیلی کم راه و روش داشتند، با این طرح بانک مرکزی، یک راه دیگر هم اضافه شد.

کاش این ایده هم به نفع روشندلان تمام بشود و هم به نفع مردم دیگر.

پایان پیام

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103291

1 نظر
  1. حديث شعباني می گوید

    دیگه حتی اعتراض هم نمیکنیم به این قضیه چون عادت داریم . میدونیم که به عنوان یک شهروند یا ارباب رجوع همیشه باید منتظر باشیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.