جشنواره رنگ در طبیعت به محیط زیست آسیب می‌زند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جشنواره رنگ در طبیعت با عنوان رنگ پاشی و جشنواره رنگ پاشی یکی دیگر از آسیب‌های امروز طبیعت به خصوص در مناطق جنگلی است.

این برنامه که یک کپی برداری از تفریحات و فستیوال‌های کشورهای دیگر به‌ویژه هند است این روزها به همه‌ی مشکلاتی که محیط زیست و طبیعت کشور با آن درگیر بودند اضافه شده است.

برخی از تورهای گردشگری برای جذب مخاطب این گزینه را هم به سفرهای خود اضافه کرده‌اند و از آنجایی که تا به حال چنین برنامه‌هایی اجرا نشده از طرف جوانان با استقبال خوبی مواجه شده است.

اما در تدوین این برنامه تفریحی ابدا محیط زیست و آسیبی که پاشیدن رنگ روی درختان به آن‌ها می‌رساند در نظر گرفته نشده است.

همین موضوع حساسیت برخی از فعالان محیط زیست را برانگیخته که در مقابل این موضوع به مخالفت پرداخته‌اند.

جشنواره رنگ در طبیعت به محیط زیست آسیب می‌زند

نه این‌که فعالان محیط زیست با شادی و برنامه‌های تفریحی جوان‌ها مخالف باشند ولی خب حقیقت این است که این رنگ‌ها برای طبیعت مضر است.

تا به امروز محیط زیست مشکلات فراوانی داشته. چقدر تبلیغ شد و فرهنگ‌سازی صورت گرفت تا حداقل از قطع کردن بی‌رویه درختان جلوگیری شود و به خطرهایی که محیط زیست را آسیب می‌زند توجه بیش‌تری شود حالا با این برنامه‌ها موانع جدیدی سر راه حامیان محیط زیست قرار گرفته است.

با از بین بردن پوشش‌های گیاهی، تخریب جنگل‌ها و ساخت و سازهای بی‌رویه، آتش‌سوزی‌های تعمدی و آسیب رساندن‌های بی‌دلیل به درختان در کشور ما آسیب‌های زیادی به محیط زیست وارد شده است. اگر قرار باشد تنها برای خوشگذرانی باز به جان طبیعت بیفتیم تا چند سال آینده دیگر چیزی به نام طبیعت نخواهیم داشت.

هیچ کسی منکر این برنامه‌ها و شادی حاصل از آن‌ها نمی‌شود ولی اگر قرار است اجرایی شوند بهتر است اول بستر مناسب فراهم شود.

احسان میرزایی یکی از فعالان محیط زیست است که درباره خطرات این جشنواره رنگ پاشی کارهای میدانی و پژوهشی کرده است.

او توضیح داده است که چرا جشنواره رنگ پاشی برای طبیعت مضر است و باید جلویش گرفته شود صحبت‌های احسان میرزایی را در رادیو گلونی بشنوید.

صحبت‌های احسان میرزایی را درباره جشنواره رنگ بشنوید:

پایان پیام

کد خبر : 104224 ساعت خبر : 11:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104224
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات