چرا توئیتر تعدادی اکانت ایرانی را ساسپند کرد؟

چرا توئیتر تعدادی اکانت ایرانی با گرایش سیاسی مشخص را ساسپند کرد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدسجاد، پژوهشگر روابط بین الملل حوزه آمریکای شمالی در رشته توئیتی به مرور قوانین توئیتر پرداخت و به این سوال پاسخ داد که چرا توییتر تعدادی اکانت ایرانی با گرایش سیاسی مشخص را ساسپند کرد؟

او نوشت: در اعلام رسمی تیم امنیتی توییتر، اکانت‌های عمدتا ایرانی مسدود شده طی چند روز اخیر نه به دلیل دولتی، فیک یا اسپم (روباتیک) بودن بلکه با عنوان«عملکرد هماهنگ» از دسترس خارج شده‌اند!

سری به قوانین توییتر زدم…

عملکرد هماهنگ

در قوانین توئیتر جدای از اینکه حتی دولتی بودن اکانت‌ها (با فرض ادعای انسداد به دلیل دولتی بودن) ممنوع نیست… در هیچ کدام از قوانین مربوط به اسپمینگ، فعالیت فیک و ترندینگ، عنوان ممنوعه‌ای به نام «عملکرد هماهنگ» نه وجود داشت و نه قابل انطباق ندیدم!

پس با شواهد موجود فعلا عنوان مجرمانه‌ای به نام عملکرد هماهنگ در توییتر پیدا نکردم و می‌توان گفت این عنوان خلق‌القاعده و سلیقه گردانندگان توییتر بوده و اساسا معلوم نیست منظور از عملکرد هماهنگ چیست؟ هشتگ یکسان؟ محتوای یکسان؟ ریتوییت یکسان؟

تلاش برای ایجاد شکاف اجتماعی

نکته جالب آنجاست که تیم امنیتی توییتر در توضیح بخش دیگری از اکانت‌های مسدود شده(عمدتا آمریکایی) از عنوان «تلاش برای ایجاد شکاف اجتماعی» استفاده کرده است.

سوال: اگر ایجاد شکاف اجتماعی جرم است، خیل انبوه اکانت‌های تحت عنوان برانداز و حامی جدایی‌طلبان و تروریست‌های مجاهدین چرا آزادند؟

چرا توئیتر تعدادی اکانت ایرانی را ساسپند کرد؟

تلگراف نوشت، فیسبوک و توئیتر صدها حساب کاربری ایرانی و روسی را با ادعای جعلی بودن آنها مسدود کردند. این اقدام درحالی انجام می‌گیرد که ادعاهایی درخصوص مداخله کشورهای خارجی در انتخابات آمریکا و انگلیس مطرح می‌شود.

فیسبوک درمجموع ۶۵۲ صفحه و حساب کاربری ایرانی را که ادعا می‌شود به رسانه‌های دولتی ایران تعلق داشته‌اند به اتهام هماهنگی برای انجام رفتارهای غیرمعتبر مسدود کرد.

تقریبا بلافاصله بعد از فیسبوک، توییتر هم با طرح اتهامات مشابه از مسدود کردن ۲۸۴ حساب ایرانی خبر داد حال‌آنکه از مرتبط دانستن آنها با نهادهای دولتی ایران پرهیز کرد.

پایان پیام

کد خبر : 104241 ساعت خبر : 1:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104241
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات