چرا رئیس جمهور در معرفی وزرا تعلل کرد؟

چرا رئیس جمهور در معرفی وزرا تعلل کرد؟

دلایل زیادی برای تعلل در معرفی وزرا وجود دارد. ما سه دلیل را با هم بررسی کردیم.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپارئیس جمهور بالاخره وزرای کار و اقتصاد را به مجلس معرفی کرد. البته از آنجایی که در هفته گذشته وزیر صمت(صنعت، معدن و تجارت) و نیز وزیر راه و شهرسازی نیز استعفا دادند و استعفایشان پذیرفته شد، ایشان مجبور شد چهار نفر را معرفی کند.

دغدغه اقتصادی رئیس جمهور

هم‌زمانی این دو اتفاق یا بهتر بگوییم چهار اتفاق نشان داد که چرا رئیس جمهور در معرفی وزیر تعلل می‌کرد. احتمالا ایشان گفته بودند در شرایط فعلی اقتصادی معرفی یک وزیر به مجلس صرفه اقتصادی ندارد. پس صبر کردند تا حداقل به نقطه سر به سر برسد. بالاخره یکی از موضوعات و دغدغه‌های رئیس جمهور موضوعات اقتصادی است.

شریعتمداری مشکل معرفی وزرا را حل کرد

البته برخی می‌گویند مشکل اصلی، معرفی وزیر کار بوده است. چون به هرحال دیدید که آقای شریعتمداری از وزارت صنعت استعفا داد و بعد برای وزارت کار معرفی شد.

اگر ایشان از وزارت صنعت استعفا نمی‌داد شاید هنوز وزیر کار نداشتیم. ضمناً این موضوع نشان می‌دهد برای مدیری که بتواند خوب کار کند، همیشه صندلی هست.

چرا رئیس جمهور در معرفی وزرا تعلل کرد؟

تجربه وزارت صنعت هم در چند ماه گذشته آنقدر درخشان بود که مناسب رفاه حال مردم است و بهتر است رفاه را فقط برای وزارت صنعت نگه ندارد و سر و سامانی هم به وزارت کار بدهد.

همان سامانی که به وزارت صنعت داد. شخصا امیدواریم ایشان بیش از وزارتخانه قبلی در وزارت کار بدرخشند. ما که بخیل نیستیم.

احتمال دیگری هم مطرح است. شاید آقای رئیس جمهور هر مدیری که انتخاب می‌کرد بیش از ۶۰ سال سن داشت، منصرف می‌شد. درست است که وزرا از این قانون مستثنی هستند. اما شاید آقای روحانی موقع تصمیم‌گیری در این باره یادش می‌رفت.

به هرحال مهم این است که بالاخره تکلیف وزارتخانه‌ها معلوم شد. یادتان باشد از این به بعد وزیر اقتصاد و کار هم داریم.

پایان پیام

کد خبر : 104206 ساعت خبر : 1:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104206
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات