کتاب دنیای شیشه‌ ای در کره جنوبی ثبت شد

کتاب دنیای شیشه‌ ای به‌عنوان نخستین مرجع فارسی‌ زبان درباره تاریخچه اکسپوهای جهانی از سال ۱۸۵۱ میلادی تاکنون، در دو کتابخانه تخصصی در کشور کره جنوبی نیز ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کتاب دنیای شیشه‌ای به‌عنوان نخستین مرجع فارسی‌زبان درباره تاریخچه اکسپوهای جهانی از سال ۱۸۵۱ میلادی تاکنون، علاوه بر ۲۰۰ کتابخانه داخلی، در دو کتابخانه تخصصی در کشور کره جنوبی نیز ثبت شد.

دو نسخه از کتاب نفیس دنیای شیشه‌ای تالیف علیرضا بهرامی، در حاشیه مجمع سال ۲۰۱۸ ناشران آسیایی که در سئول برگزار شد، در کتابخانه‌های تخصصی انجمن ناشران کره جنوبی و سازمان روزنامه‌نگاران آسیایی، ثبت شد.

کره جنوبی میزبان اکسپو تخصصی بین‌المللی سال ۲۰۱۲ بوده که فصل مهمی از این کتاب نیز به شرح آن اختصاص دارد.

کتاب دنیای شیشه‌ ای

پیش‌تر نیز طی نشستی با حضور مهرداد اسکویی، هنرمند فیلمساز و عکاس، در مقر بی آی ای در پاریس، دو نسخه از این کتاب به مسؤولان ارشد دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها تحویل داده شده بود؛ تا نسخه‌ای از آن در موزه‌ اکسپو در شانگهای و نسخه‌ دیگر، در کتابخانه‌ تخصصی این نهاد جهانی در پاریس ثبت شود.

این کتاب که با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای معاصر و انتشارات آرادمان، همزمان با اکسپو میلان منتشر و با حضور جمعی از مسؤولان و هنرمندان کشور در موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی شد، در ۲۰۰ کتابخانه داخلی نیز برای دسترسی علاقه‌مندان، ثبت شده است.

جلد نخست دنیای شیشه‌ای، علاوه بر بررسی ماهیتی و تاریخچه‌ای اکسپوهای جهانی و اکسپوهای تخصصی بین‌المللی به‌همراه اکسپوهای گل و گیاه و اکسپوهای معماری از سال ۱۸۵۱ میلادی تاکنون، شرح کامل پاویون‌های حاضر در دو اکسپو جامع جهانی ۲۰۱۰ شانگهای و اکسپو تخصصی بین‌المللی ۲۰۱۲ یوئسو را به‌همراه بیش از ۶۰۰ تصویر که حاصل چند سفر مؤلف آن به کشورهای چین و کره جنوبی بوده، در بر گرفته است.

به‌گفته‌ مؤلف، جلد دوم این کتاب نیز که با محوریت دو اکسپو جامع جهانی ۲۰۱۵ میلان و اکسپو تخصصی بین‌المللی ۲۰۱۷ آستانه، به‌همراه شرح و تصویرهای اختصاصی حاصل از سفرهایی به ایتالیا و قزاقستان است، در سال ۱۳۹۸ و در آستانه اکسپو جامع جهانی ۲۰۲۰ دُبی منتشر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 102731 ساعت خبر : 2:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102731
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات