گرانی شد مردم در خانه اشکنه خوردند

گرانی شد مردم در خانه اشکنه خوردند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رسانه‌ها گزارش دادند گرانی‌‌های پیاپی مواد اولیه غذایی باعث افزایش قیمت غذا در رستوران‌ها و در پی آن کاهش ۳۰ تا ۷۰ درصدی مشتریان شده است.

همین موضوع بسیاری از رستوران‌ها را به فکر تغییر کاربری انداخته است.

یک زمانی بود هر کارمندی که به رستوران یا فروشگاه مواد غذایی می‌رفت شروع می‌کرد به مقایسه کردنِ ساعت کاری و سختی کار خودش و میزان حقوقش و شغل به ظاهر بی‌دردسر کافه‌داری و رستوران‌‌داری و درآمد روزانه‌شان.

اما حالا با این شرایط اقتصادی اوضاع مشاغلی که حساب و کتاب درآمدشان یک بحث جنجالی بود هم آشفته شده است.

گرانی شد مردم در خانه اشکنه خوردند

پیش از این که هزینه مواد غذایی روز به روز افزایش یابد، قیمت تمام شده غذایی که در رستوران‌ها عرضه می‌‌شد بسته به فضا، محله و امکانات جانبی گران‌تر از اصل آن بود.

اما وجود طیف وسیعی از رستوران‌ها در قیمت‌ها و سبک‌های متفاوت باعث می‌شد هرکسی در حد توانش در یک ماه، شب یا روزهایی را به صرف غذا بیرون از خانه اختصاص دهد.

پس حالا که قیمت‌ها بالا رفته طبیعی است که بسیاری از مشتریان پر و پا قرص و دائمی رستوران‌ها کم شوند چرا که آن مشتریان در بسیاری از هزینه‌های روزمره خود مانده‌اند و دیگر اختصاص مبلغی برای تفریحات این‌چنینی کار معقولی نخواهد بود.

درست است که طبقه‌ای از جامعه با این بالا رفتن قیمت‌ها سبک زندگی‌شان تغییر نمی‌کند و کماکان رستوران‌گردی‌شان به راه است اما این طبقه درصد محدودی از جامعه را تشکیل می‌دهند. علاوه بر آن این قشر مرفه مگر به چند رستوران در شهر نیاز دارند؟

کاری کنیم تا دیر نشده است

خب با این تفاسیر بسیاری از رستوران‌هایی که مشتریان‌شان طبقه متوسط جامعه است کساد می‌شوند و چاره‌ای نمی‌ماند برایشان جز تعطیلی.

تعطیلی هم یعنی بیکاری افرادی که در آن مجموعه شاغل بوده‌اند.

این چرخه اثرات اوضاع نابه‌سامان اقتصادی روز به روز در حال وسیع‌تر شدن است و هرچه می‌گذرد دامن تعداد بیش‌تری از کسب و کارها را می‌گیرد.

اثرات این بیکاری‌ها هم بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. دولت باید پیش از این‌که وخامت اوضاع به این مرحله برسد فکری می‌کرد ولی حالا هم دیر نیست. هر روزی که می‌گذرد گرانی جان عده‌ای را می‌گیرد و انگار آن‌چه فعلا اهمیت ندارد کیفیت زندگی و شیوه‌ی گذراندن عمر و جوانی در کشور ماست.

پایان پیام

کد خبر : 104093 ساعت خبر : 11:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104093
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات