آخرین قیمت دلار روی ۷ هزار تومان ثابت می‌شود؟

آخرین قیمت دلار روی ۷ هزار تومان ثابت می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یحیی آل اسحاق، رییس سابق اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت باید بازار ارز را به سمت قیمت واقعی آن که حدود ۷۰۰۰ تومان است، هدایت کند.

دولت باید به گونه‌ای بازار ارز را مدیریت کند که نرخ دلار به کمتر از ۱۰ هزار تومان یعنی حدود ۷۰۰۰ تومان برسد و پس از آن کنترل‌ها و نظارت‌های خود را بر این بازار به گونه‌ای اعمال کند که قیمت‌ها تثبیت شود.

کارشناسان، ارزش واقعی دلار را بر اساس واقعیت های اقتصاد ایران ۸ هزار تومان برآورد می کنند و معتقدند هر عددی بالاتر از این متاثر از متغیرهای سیاسی و روانی است و دیر یا زود عدد مازاد به عنوان حباب تخلیه خواهد شد.

کاهش قیمت دلار

هدی پازوکی -کارشناس مسائل اقتصادی – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مسائل پیش آمده در بازار آزاد ارز درباره علت کاهش قیمت‌ها در این باره اظهار کرد: به نظر می‌رسد که هماهنگی سران سه قوه و دادن اختیارات جدی به بانک مرکزی توانسته بر کاهش قیمت‌ها در بازار ارز هم اثر بگذارد.

وی با تاکید بر این‌که مسائل سیاسی می‌تواند بر روی مسائل اقتصادی اثرگذار باشد، گفت: اگر مخالفین دولت سعی کنند تا به منافع ملی بیشتر بیندیشند مطمئنا قیمت ارز پایین‌تر آمده و اوضاع بسیار بهتر خواهد شد و اقتصاد کشور به سمت ثبات حرکت خواهد کرد.

آخرین قیمت دلار روی ۷ هزار تومان ثابت می‌شود؟

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به وظایف ذاتی بانک مرکزی در حفظ ارزش پول، بیان کرد: وظیفه اصلی بانک مرکزی علاوه بر حفظ ارزش پول، مقابله با پولشویی است. از این جهت بانک مرکزی برای تحقق این اهداف باید سعی کند تا پیمان‌هایی همچون FATF را پیگیری کند، چرا که در غیر این صورت این مساله می‌تواند در حفظ ارزش پول ملی هم اثرگذار باشد.

سقوط قیمت دلار قربانی داد

معاون دادستان مشهد با اشاره فوت یک نفر در مشهد بر اثر سقوط قیمت دلار، گفت: این فرد که در ساعت ۲ بامداد امروز به علت نوسانات قیمت دلار دچار حمله قلبی شده بود در حال اعزام به بیمارستان امدادی مشهد جان باخت.

پایان پیام

کد خبر : 102436 ساعت خبر : 11:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102436
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات