ابراهیم در جستجوی معنا

ابراهیم در جستجوی معنا

برای دانلود آلبوم ابراهیم کلیک کنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هفت صبح نوشت: چاوشی در «ابراهیم» از عاشقانه خوانی فاصله گرفت، کاری به عشق زمینی ندارد و بیشتر از سرخوردگی‌ها، امیال و عواطف انسانی و البته خشم‌های فروخورده می‌گوید.

 ابراهیم، ماندگار

«ابراهیم» آلبومی است که در چند روز اول انتشارش سر و صدای زیادی به پا کرد، اما از آن دست آلبوم‌هایی است که تبش کمی بعد فروکش کرد چرا که نمی‌شود زود به زود سراغش رفت.

اما بدون شک در آینده به یکی از ماندگارترین آثار موسیقی ایران تبدیل می‌شود. آلبومی که زمان برایش معنا و مفهوم خاصی ندارد چراکه مستقیما به درون روحمان نفوذ می‌کند.

چاوشی در «ابراهیم» اشاره مستقیم به مسئله خاصی ندارد، پریشان است و حتی در قسمت‌هایی پراکنده گویی می‌کند، اما در نهایت باید گفت: آلبوم جدید او از آغاز تا پایانش خط و ربط مشخصی دارد، فضای کلی آلبوم از ابتدا تا انتها دستخوش تغییر نمی‌شود و ارجاعات فرامتن زیادی هم به مسائل پیرامونمان در جامعه دارد.

خیلی‌ها معتقدند که نقش حسین صفا و اشعارش به نقش چاوشی در این آلبوم می‌چربد و به نوعی ابراهیم را آلبوم حسین صفا می‌دانند.

اما اگر آلبوم را با دقت گوش کنید، متوجه می‌شوید که چاوشی کاملا آگاهانه حق تقدم را به شعر داده، خودش در قالب یک “پرفورمر” ظاهر شده و به صورت نمایش گونه‌ای کلمات را جزء به جزء و با وسواس زیاد ادا می‌کند. از تکنیک‌های آوازی دور می‌شود و عوض آن در فن بیان قوی‌تر ظاهر می‌شود.

برای دانلود آلبوم ابراهیم کلیک کنید

سخن آخر اینکه در این سیل انبوه خواننده‌های پاپ که هرآنچه را از دهان خارج می‌شود،هنرمندانی چون محسن چاوشی نگاهی جست‌وجوگرانه و متفکرانه‌تری به شعر و کلام دارد و همین مهم‌ترین نقطه قوت او است و ای کاش قدر این نگاه را بدانیم.

پایان پیام

کد خبر : 102280 ساعت خبر : 11:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102280
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات