احتمال می‌دهم شورای نگهبان CFT را تایید کند

احتمال می‌دهم شورای نگهبان CFT را تصویب کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(CFT) در جلسه امروز تصویب شد، کنوانسیونی که مصوب شورای امنیت سازمان ملل بوده و اکثر کشورها به آن ملحق شده اند.

علی مطهری در این مورد گفت: مهم‌ترین اثر الحاق به این کنوانسیون این است که مبادلات بانکی ما که امروز با مشکلاتی روبه‌رو است تا حدودی آسان‌تر شده و تسهیل پیدا می‌کند و نوعی هماهنگی میان سیستم بانکی ما و دنیا ایجاد می‌شود.

فقط القاعده، طالبان، داعش و النصره تروریست هستند

نایب رئیس مجلس ادامه داد: عده‌ای از روی دلسوزی فکر می‌کردند این الحاق به نفع کشور نیست و تصور می‌کردند اطلاعات مالی ما برای کشورهای دیگر می‌رود یا ممکن است حزب‌الله، حماس و سپاه تروریست نامیده شود که این‌طور نیست.

مرجع تعیین مصداق تروریسم، شورای امنیت سازمان ملل است که چهار گروه القاعده، طالبان، داعش و النصره را تروریست می‌داند و این موضوع که گروهی را جزء لیست قرار دهند،این کار سازوکاری دارد که به راحتی نیست.

ایشان افزود: ازاین‌رو خطری که برخی منتقدان می‌گفتند واقعیت ندارد و از روی دلسوزی بوده است. البته عده‌ای ممکن است منافعی در تصویب نشدن لایحه امروز داشتند که اگر اصلاحاتی در نظام بانکی صورت گیرد ممکن است برخی نابسامانی‌هایی را که باعث سودهای کلان برای افراد است از بین برده و دست آن‌ها از سودها کوتاه شود.

عده‌ای نیز ممکن است به دنبال زمین زدن دولت باشند که می‌دانند اگر این لایحه تصویب شود در امور اقتصادی گشایشی ایجاد می‌شود درحالی‌که آن‌ها می‌خواستند دولت زمین بخورد.

احتمال می‌دهم شورای نگهبان CFT را تایید کند

علی مطهری در پایان گفت: این لایحه که هم‌اکنون به تصویب مجلس رسیده به شورای نگهبان می‌رود.

اگر آن‌ها ایراد نگیرند قانون می‌شود و اگر ایراد بگیرند به مجلس می‌آید تا ایراد رفع شود و باز به شورا می‌رود؛ سپس اگر تأیید شد قانون می‌شود اما اگر برگردد مجلس و بر آن اصرار شود، لایحه به مجمع می‌رود اما احتمال می‌دهم شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 102873 ساعت خبر : 11:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102873
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات