ثبت جهانی فلک‌ الافلاک در سال آینده یک احتمال ضعیف است

ثبت جهانی فلک‌ الافلاک در سال آینده یک احتمال ضعیف است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به دغدغه استاندار در خصوص آزادسازی عرصه و حریم قلعه فلک الافلاک در سریع ترین زمان ممکن افزود: از مجموع ۶۹ میلیارد تومان طلب سپاه برای آزادسازی عرصه و حریم قلعه، ۲۸ میلیارد آن پرداخت شده است.

قاسمی در خصوص مابقی مطالبات سپاه گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات استانی جهت پرداخت این مطالبات در نظر گرفته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان با ابراز امیدواری مبنی بر آزادسازی کامل عرصه و حریم قلعه تا اردیبهشت ۹۸ تصریح کرد:

با توجه به قول مساعد رئیس سازمان در خصوص اختصاص سهمیه ایران در یونسکو در سال ۹۸ جهت ثبت جهانی قلعه، شاهد اولین ثبت جهانی در استان باشیم.

ثبت جهانی فلک‌ الافلاک در سال آینده یک احتمال ضعیف است

رطوبت در قلعه فلک الافلاک
رطوبت در قلعه فلک الافلاک

هر بار که خبری درباره ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک منتشر می‌شود مخاطبان پایگاه خبری گلونی از ما می‌پرسند که آیا این خبر واقعیت دارد؟

آیا قلعه در سال آینده ثبت جهانی خواهد شد؟ آیا ثبت جهانی بناها در یونسکو به همین راحتی است؟

هر شهروند خرم آبادی و هر دوستدار دژ شاپورخواست به خوبی می‌داند که قلعه فلک الافلاک برای ثبت جهانی شدن مشلات فراوانی پیش‌ رو دارد.

این مشکلات آنقدر زیاد و گسترده و زیربنایی هستند که به عقیده بسیاری از کارشناسان ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک را دچار مشکل جدی کرده‌اند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که مسئولان تمام تلاش خود را برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک انجام می‌دهند اما باید بدانیم که کار به این سادگی و راحتی نیست.

قلعه فلک الافلاک بر اینکه ثبت جهانی بشود راه درازی در پیش دارد بهترین اتفاقی که برای فلک‌الافلاک در سال آینده می‌تواند بیفتد این است که در فهرست ثبت جهانی وارد شود. همین.

رطوبت در دیوارهای قلعه فلک الافلاک
رطوبت در دیوارهای قلعه فلک الافلاک

پایان پیام

کد خبر : 103346 ساعت خبر : 12:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103346
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات