حذف تعطیلی سیزده بدر نیاز است؟

حذف تعطیلی سیزده بدر نیاز است؟

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: دوباره بحث تعطیلات رسمی داغ شده است و هرکسی طرح و نظریه‌ای ارائه می‌دهد.

دولت و مجلس و حتی نهادهای دیگر هرکدام زمانی را برای تعطیلی شدن و یا برداشتن تعطیلات پیشنهاد می‌کنند.

در این میان گروهی مدت‌هاست که بحث برداشتن و یا کم کردن تعطیلات نوروزی را پیش می‌کشند و به بهانه کم کردن تعطیلات سالانه سعی می‌کنند حرف خود را به کرسی بنشانند.

واضح است که این بخش از کشور و طرفدارانشان دغدغه توسعه ندارند و برای رسیدن به اهداف دیگری این مواضع را اعلام می‌کنند.

به نظر واضح است حذف تعطیلی سیزده بدر مورد اقبال مردم نخواهد بود و هر بار که این موضوع تکرار شده است مردم واکنش داشته‌اند.

چرا برخی به دنبال حذف تعطیلی سیزده بدر هستند؟

زمانی پرده از نیت آنها برداشته می‌شود که می‌گویند سیزده به در هم دلیلی ندارد که تعطیل باشد و نامش را روز طبیعت می‌گذارند تا این آیین به مرور نزد مردم کمرنگ شود.

صاحبان این طرز فکر باید مشخص کنند که حذف اعیاد و مناسبت‌های ملی چه مشکلی را از کشور حل می‌کند؟ و یا بیشتر کردن تعطیلات مذهبی چه نقشی در دیندار کردن بیشتر مردم دارد؟

ایران کشوری است با پیشینه کهن و آیین‌های محصربه‌فرد ملی. همچنین ایرانیان مذهب را چنان که هست و باید باشد پذیرفته‌اند و عیار دینشان را مطابق با تعداد روزهای تعطیل دینی کم و زیاد نمی‌کنند.

این خیال خامی است که برخی بخواهند ملیت و ایرانی بودن ایرانیان را کمرنگ کنند و رو به نابودی ببرند. ایرانی در کنار دین مبین اسلام، باورهای ملی هم دارد و به آنها افتخار می‌کند.

مذهب و ملیت در این کشور در هم پیچیده شده‌اند و برخی که البته قدرت هم دارند هیچ‌گاه نمی‌توانند با چنین روش‌هایی مردم را مجاب به تغییر فکر خود کنند.

پایان پیام

کد خبر : 102964 ساعت خبر : 11:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102964
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات